550 تن انواع ماهی در ملایر تولید شد

چهار‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۶۴ بازدید
550 تن انواع ماهی در ملایر تولید شد

مدیر جهاد کشاورزی ملایر از تولید 550 تن انواع ماهی در شهرستان ملایر خبر داد

غلامحسین تقوی در ملایر با اشاره به اینکه در حال حاضر 30 استخر پرورش ماهی در شهرستان ملایر فعال است، اظهار کرد: این استخرها شامل 25 مزرعه ماهیان سردابی و 5 مورد قنوات است.

وی افزود: در سدها، آب بندها و بوستان‌ها شامل دریاچه بوستان کوثر، دریاچه بوستان سیفیه و دریاچه بوستان کوهسار نیز ماهی‌های پرورشی وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر از تولید 550 تن ماهی امسال در ملایر خبر داد و افزود: این میزان نسبت به سال گذشته 200 تن افزایش داشته است.

وی ماهی‌های تولیدی شهرستان ملایر در بخش شیلات را شامل ماهیان سردابی و گرمابی دانست و تصریح کرد: ماهیان سردابی پرورشی در ملایر شامل قزل‌آلا و رنگین‌کمان و ماهیان گرمابی نیز شامل چهار نوع ماهی کپور است.

تقوی یادآور شد: ماهیان کپور شامل کپور ماهی، ماهی کپور معمولی، ماهی سفید پرورشی و کپور سرگنده هستند.

وی یادآور شد: ماهی‌های تولیدی در ملایر علاوه بر تأمین مایحتاج شهرستان به استان‌ تهران و شهرستان‌های همجوار صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر از تولید سالانه یک میلیون قطعه بچه ماهی در ملایر خبر داد و تصریح کرد: با توجه به استخرهای موجود می‌توان این میزان را افزایش داد.

وی با اشاره به اینکه امسال یک استخر در زیر سد کلان افتتاح شده است، گفت:در حال حاضر ظرفیت تولید فاز نخست این استخر 35 تن در سال است که با افتتاح فازهای بعدی تولید سالانه آن به 200 تن خواهید رسید.

تقوی همچنین میانگین میزان سرمایه‌گذاری برای هر استخر در شهرستان را با توجه به حجم و ظرفیت آن بیش از 8 میلیون تومان دانست و افزود: هدف ما بالا بردن ارتقای کیفیت تولید است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر در ادامه به تولید ماهی‌های تزئینی در شهرستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مجوز 4 کارگاه تولید ماهی‌های تزئینی در شهرستان صادر شده که دو مورد آن فعال است.

وی در پایان گفت: کارگاه‌های پرورش ماهی‌ تزیینی سالانه 200 هزار قطعه انواع ماهی تزئینی را در شهرستان تولید می‌کنند

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید