پرورش قزل آلا در شاليزارهاي آستارا

سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۴۷ بازدید
پرورش قزل آلا در شاليزارهاي آستارا

رئيس اداره شيلات آستارا از پرورش ماهي قزل آلا در سطح اراضي شاليكاري اين شهرستان خبر داد.

صادق خاصي پور روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: اراضي شاليكاري آستارا از ظرفيت و شرايط مناسبي براي پرورش انواع ماهيان گرمابي و سردابي برخوردار است.
وي با اشاره به اينكه كشاورزان زيادي طي ساليان اخير اقدام به پرورش ماهيان گرمابي و سردابي در شاليزارهاي خود كرده اند ، افزود: كشاورزان آستارايي در نيمه دوم سال هم زمان با آغاز كشت دوم، اقدام به فعاليت آبزي پروري در مزارع خود مي كنند

خاصي پور وجود آب كافي درطول دوره پرورش ، نزديكي و دسترسي مناسب كشاورز به مزرعه و مناسب بودن شرايط دمايي آب را از جمله شرايط پرورش قزل آلا در شاليزارهاي آستارا عنوان كرد و ادامه داد: از مزاياي اين نوع طرح، درآمدزايي براي خانوار روستايي ، اقتصادي شدن كشاورزي ، مبارزه بيولوژيك با آفات كشاورزي و كاهش آلودگي زيست محيطي مي باشد.
وي اضافه كرد: در سال گذشته در سطح 10 هزار مترمربع از اراضي شاليكاري آستارا 15 تن ماهي قزل آلا توليد و روانه بازار شد.
رئيس اداره شيلات شهرستان آستارا در ادامه گفت: با عرضه اين ميزان ماهي قزل آلا به بازار، دو ميليارد و 250 ميليون ريال درآمد نصيب كشاورزان شد.
شهرستان 86 هزار نفري آستارا در 200 كيلومتري غرب مركز استان گيلان واقع شده و با سه هزار و 200 هكتار شاليزار و 18 و نيم كيلومتر ساحل و منابع آبي متعدد ، جزو مناطق مستعد براي پرورش انواع آبزيان گرمابي و سردابي به شمار مي رود

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید