مراکز درمانی دامپزشکی لرستان 46 درصد افزایش داشته است

یک‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

مراکز درمانی دامپزشکی لرستان 46 درصد افزایش داشته است
مدیر کل دامپزشکی لرستان گفت : مراکز درمانی دامپزشکی لرستان 46 درصد افزایش داشته است
ابراهیم توکلی افزود : درحال حاضر 48 داروخانه دامپزشکی ، سه آزمایشگاه مرکز درمانی ،دو مرکز مایه کوبی ،دو کارخانه تولید دارو ، پنج شرکت پخش دارویی ، یک کارخانه تولید مکمل ویک کارخانه تولید DCP در این استان فعال است .
وی اظهار کرد :همچنین در سال 93تنها 30 مرکز درمانی دامپزشکی در لرستان فعال بوده است که این مراکز نسبت به سال 92 با تعداد 16 پروانه مجوز 5/87 درصد افزایش داشته است
وی تصریح کرد: در سال گذشته تعداد 54 مورد نمونه برداری از کارخانجات تولید دارو در این استان انجام شده است که این موارد نسبت به سال 92 با تعداد 23 نمونه بیش از 74 درصد افزایش چشمگیر داشته است .

توکلی در ادامه گفت : پیشگیری بر علیه بیماریهای واگیر دامی و مشترک بین انسان و دام : بروسلوز ، هاری ، تب برفکی، PPR ، آبله و شاربن از اولویت های این اداره کل است.

وی افزود :مراقبت فعال و غیرفعال بر علیه بیماریهای آبزیان، ظرفیت سنجی میادین دام در سطح کلیه شهرستانها و بهسازی یا احداث میادین دام در جهت ساخت مکانهای قرنطینه دام مطابق نقشه الگو و ضوابط سازمان دامپزشکی کشور از دیگر برنامه های این اداره در سالجاری است .

وی اظهار کرد:راه اندازی آزمایشات تخصصی و تشخیص بیماری VHS ، بروسلوز و PPR بصورت منطقه ای،تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک (مرغ سبز) و نظارت دقیق تر با ارتقا کیفیت و بهبود شیر در مراکز جمع آوری شیر،انجام آزمایش مالاشیت گرین در ماهی های قزل آلای تولیدی، راه اندازی سامانه ردیابی و کددهی فرآورده های خام دامی، مبارزه با قاچاق دام و دارو، اجرای طرح مراقبت از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مرغداریهای صنعتی و طیور بومی از برنامه های حائز اهمیت این اداره کل است.
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید