پرورش دهندگان ماهی بروجرد، استخرهای رسوب گیر را لایروبی كنند

چهار‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۱ بازدید
پرورش دهندگان ماهی بروجرد، استخرهای رسوب گیر را لایروبی كنند

رئیس اداره شیلات بروجرد گفت: پرورش دهندگان ماهی بروجرد با توجه به شدت بارش ها در روزهای اخیر نسبت به لایروبی استخرهای رسوب گیر اقدام كنند

غلامحسین اكبری افزود: پرورش دهندگان ماهی با توجه به بارندگی های اخیر در سطح شهرستان و احتمال سیلابی شدن مسیل رودخانه ها هشدارهای لازم را برای جلوگیری از آسیب های احتمالی جدی بگیرند.
وی اظهار كرد: پرورش دهندگان نسبت به بیمه مزارع پرورش ماهی و تمدید به موقع آن اقدام كنند.

رئیس اداره شیلات بروجرد از پرورش دهندگان ماهی خواست هر هفته موتورهای برق اضطراری و پمپ های هواده و برگشت آب را برای اطمینان از درست كار كردن مورد بررسی و آزمایش قرار دهند.
وی گفت: باید كانال های آبگیری و مسیرهای عبور آب به خصوص در محل دریچه های ورودی و خروجی بازبینی شوند و از مسدود شدن آنها توسط شاخ و برگ گیاهان و رسوبات رودخانه ای جلوگیری شود.
اكبری افزود: در هنگام سیلاب و گل آلودگی منابع آبی، ماهیان باید قطع غذا شوند و در صورت بروز تلفات قابل توجه قبل از جمع آوری تلفات در اسرع وقت هماهنگی لازم با كارشناسان بیمه آبزیان و شیلات شهرستان صورت گیرد.
رئیس اداره شیلات بروجرد گفت: لازم است پرورش دهندگان ماهی در زمان بارندگی و احتمال بروز سیلاب در محل حضور داشته باشند و نسبت به بازدید از صافی ها، توری ها و لوله های آبرسانی مزارع اقدام كنند.
بارش باران از یكشنبه هفته جاری آغاز و طبق پیش بینی اداره هواشناسی بروجرد تا پایان هفته ادامه خواهد داشت

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید