آغاز نظارت بر بازار ماهی فروشان آستارا

شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۳ بازدید
آغاز نظارت بر بازار ماهی فروشان آستارا

رئیس شبکه دامپزشکی آستارا از آغاز نظارت بر عملکرد بازار ماهی فروشان این شهرستان همزمان با شروع فصل صید خبر داد.

بهرام پور ضرب روز شنبه افزود: با توجه به اینکه در این فصل از سال ماهیان استخوانی در سبد غذایی شهروندان آستارایی بیشتر مشاهده می شود، به همین خاطر بازرسی از بازار ماهی فروشان این شهرستان در دستور کار شبکه دامپزشکی قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: به علت اینکه بیشتر صید صیادان از دریای خزر از نوع ماهی کفال است، بازرسی از بازار ماهی فروشان آستارا و لوندویل نیز با محوریت ماهی کفال ادامه پیدا می کند

وی با بیان اینکه در این بازرسی ها بازرسان اداره شیلات و شبکه بهداشت و درمان آستارا نیز در کنار بازرسان شبکه دامپزشکی حضور دارند، اظهار کرد: تاکنون هیچ نمونه از تلفات و آلودگی در عرضه ماهیان استخوانی در بازار ماهی شهرستان آستارا مشاهده نشده است.
رئیس شبکه دامپزشکی آستارا گفت: این بازرسی ها تا پایان زمان صید در سطح بازار شهرستان ادامه می یابد.
پورضرب در ادامه از کشف 20 کیلوگرم ماهی فاسد از نوع سوف توسط ایستگاه بازرسی قلعه واقع در محور اردبیل-آستارا خبر داد و بیان کرد: این محموله فاسد به وسیله خودروی یخچال دار حمل می شد و توسط عوامل انتظامی کشف و در اختیار شبکه دامپزشکی قرار گرفت.
وی ارزش این محموله را چهار میلیون ریال عنوان کرد و گفت: فرد متخلف با تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی شد.
شهرستان آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و در آغاز فصل صید (مهرماه)، سه هزار و یکصد کیلوگرم انواع ماهیان استخوانی در سواحل این شهرستان صید شده است

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید