صيد صنعتي زمستانه از فردا سه شنبه بیستم آبان آغاز مي شود

دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۲ بازدید

صيد صنعتي زمستانه از فردا سه شنبه بیستم آبان آغاز مي شود
مدیرعامل کنسرسیوم صید صنعتی گفت: از فردا بیستم آبان ماه، صید صنعتی زمستانه در آب های عمان آغاز می شود.
امان الله حیات داودی افزود : بر اساس تعیین سازمان شیلات ایران، کشتی های صید صنعتی در چهار منطقه صید در دریای عمان از فردا به صید زمستانه می پردازد.
وی اعلام کرد: هشت فروند شناور صید صنعتی امسال برای انجام صید به آبهای دور می رود.
مدیرعامل کنسرسیوم صید صنعتی خاطرنشان کرد: در صید زمستانه امسال مقدار قابل توجهی ماهی ریبون به همراه میکتوفیده که صید هدف است ، با کشتی ها صید خواهد شد.
این مقام مسئول در کنسرسیوم صید صنعتی اظهار داشت: مجوز صید صنعتی زمستانه مدت سه سال است که در سازمان شیلات ایران صادر می شود و امسال چهارمین سالی است که این صید در آبهای دور ادامه خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: از زمانی که مجوز صید زمستانه از سوی شیلات صادر شده است تا حدودی خسارت های وارده به صید صنعتی ناشی از کاهش صید به دلیل محدودیت مکانی در شش ماهه نخست سال جبران شده است.
مدیر عامل کنسرسیوم صید صنعتی تصریح کرد: از آنجا که تابستان امسال میزان صید قابل توجهی با کشتی های صید صنعتی صورت گرفت، این شناورها تا آخرین روز به صید خود در آبهای عمان ادامه داد.
وی افزود : صید زمستانه تا اواسط فروردین ماه سال آینده در آبهای دریای عمان ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه صید زمستانه تنها مجوز صید ماهی میکتوفیده را دارد، گفت: البته در کنار صید این گونه ماهیان در صید صنعتی زمستانه ،ماهی های شبه شوریده و ریبون نیز در تورها به دام می افتد که تا برای صادارت ارزشمند هستند.
وی با اشاره به اینکه ماهی میکتوفیده پس از عمل آوری در کارخانه های پودر ماهی مصارف زیادی در کشور دارد ، اظهار داشت: پیش از این، این گونه ماهی با قیمت بسیار بالایی وارد می شد،اما هم اکنون با صید صنعتی این گونه ماهی، توانسته ایم نیاز بازار داخلی را در حد زیادی تامین کنیم.
حیات داوودی خاطرنشان کرد: امسال صید زمستانه با یک ماه تاخیر آغاز شده است.
مدیرعامل کنسرسیوم صید صنعتی خود یادآور شد: امیدواریم صید صنعتی امسال در مقایسه با سال های گذشته از میزان صید قابل توجهی برای کشور همراه باشد.
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید