تجهیزات پرورش ماهیان زینتی قاچاق در ورامین کشف شد

پنج‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۲ بازدید
تجهیزات پرورش ماهیان زینتی قاچاق در ورامین کشف شد

رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان ورامین از کشف وضبط یک هزار و 175 قلم انواع لوازم و تجهیزات ویژه پرورش ماهیان زینتی قاچاق در این شهرستان خبر داد.

حسن میرزایی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در شهرستان ورامین، بازرسین اداره صنعت، معدن و تجارت در گشت مشترک با پلیس آگاهی و در بازرسی از یک انبار در ورامین، موفق کشف تجهیزات پرورش ماهیان زینتی قاچاق شدند.
وی افزود: کارشناسان ارزش ریالی کالاهای کشف شده را بیش از 110 میلیون ریال برآورد کردند.

میرزایی اظهار کرد: کالاهای کشف شده شامل هواده پرورش آبزیان، جت، توربین، مخزن و لوازم اکواریوم قاچاق بوده و پس از تشکیل پرونده برای اعمال ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به تعزیرات حکومتی ارجاع شدند.
وی با اشاره به اجرای طرح مبارزه با کالاهای ظن به قاچاق در ورامین گفت: این طرح در گروه لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی و تجهیزات پزشکی در مناطق مختلف شهرستان برگزار می شود.
وی افزود: از ابتدای مهرماه، اقدامات ارشادی و اخذ تعهد از واحدهای صنفی به منظورعدم عرضه کالاهای قاچاق انجام و با توجه به دستورالعمل های ارسالی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، از ابتدای آبانماه طرح جمع آوری کالاهای ظن به قاچاق آغاز شده است.
وی اظهار کرد: این طرح با همکاری ادارات تعزیرات حکومتی، صنعت، معدن وتجارت، پلیس آگاهی، اتاق اصناف و شبکه بهداشت شهرستان اجرا می شود.
وی گفت: هر گونه کالای ظن به قاچاق شامل لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی و تجهیزات پزشکی ضبط و با تهیه گزارش بازرسی برای سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی ارسال می شود.
میرزایی قاچاق کالا را نوعی فرار از قانون و موجب تضعیف اقتصاد داخلی عنوان کرد و گفت: قاچاق کالا با کاهش تولید داخلی، زمینه افزایش بیکاری در جامعه را فراهم می کند.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید