بهره برداران در حوزه دامپزشکی در کاهش مصرف آنتی بیوتیک ها دقت دارند

پنج‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۱ بازدید
بهره برداران در حوزه دامپزشکی در کاهش مصرف آنتی بیوتیک ها دقت دارند

مدیر کل دامپزشکی استان چهارمحال وبختیاری گفت : مرغداران استان با رعایت شرایط بیوسکیوریتی، واکسیناسیون، اصلاح ساختار مرغداری ها و تهیه جوجه یکروزه مرغوب و منطبق بر شرایط آب و هوایی استان مصرف آنتی بیوتیک ها را کاهش داده اند.

دکتر عبدالمحمد نجاتی افزود : با انجام آزمایشات FPT یا تعيين باقيمانده آنتي بيوتيک در لاشه های دام، طیور و آبزیان که در آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان انجام می شود مشخص می شود که مرغداران زمان پرهیز مصرف آنتی بیوتیکی را رعایت می کنند.


دکتر عبدالمحمد نجاتی همچنین افزود: با انجام آزمایشات و نمونه برداری های صورت گرفته مشخص شده که در لاشه ماهیان سردابی استان نیز خطر باقیمانده های آنتی بیوتیکی وجود ندارد.

دکتر نجاتی افزود: مصرف آنتی بیوتیک ها هم باعث مقاومت بیماری های باکتری ها در دام و انسان می شود. چرا که باکتری ها برای ادامه حیات خود مرتبا"تغییر شکل و ماهیت می دهند پس باید مرغداران جهت پیشگیری از این خطر مهم از خود درمانی خودداری و با رعایت دستورالعمل دامپزشکی به سلامت و اقتصاد جامعه کمک کنند.


وی در پایان اظهار امیدواری کرد و گفت: با خرید و نصب دستگاه HPLC ( کروماتوگرافی یا رنگ نگاری مایع با عملکرد بالا برای جداسازی مواد ) در تکمیل آزمایش FPT گام مهمی در سلامت مردم برداریم.

گفتنی است ، از 24 اباد تا 30 ابان هفته هفته جهانی هشدار آنتی بیوتیک ها نامگذاری شده است

منبع : خبر آنلاین

دیدگاه خود را بیان کنید