صید غیر مجاز ترال زیستگاه آبزیان دریایی را به خطر انداخته است

شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۴ بازدید
صید غیر مجاز ترال زیستگاه آبزیان دریایی را به خطر انداخته است

امام جمعه دیر استان بوشهرگفت: صید غیر مجاز ترال زیستگاه آبزیان دریایی را به خطر انداخته و مشکلاتی برای صیادان بوجود آورده است.

روابط عمومی ستاد نماز جمعه شهر دیر روز شنبه به نقل از حجت الاسلام سید علی حسینی در دیدار با مدیر کل شیلات استان بوشهر افزود: اقدامات و قوانینی که توسط نهادها و ادارات اجرایی می شود باید به صورت شفاف به مردم اطلاع رسانی شود.
وی به برخی از مشکلات صیادان دیر اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به حادثه آتش سوزی سال گذشته در اسکله دیر و سوختن شمار زیادی از شناورهای مردم باید تدابیری اندیشید و شناورهای باری و تجاری مستقر در اسکله ساماندهی شود.

امام جمعه دیر با تأکید بر اینکه هر جا بحث منافع مردم و بیت المال مطرح شود، همکاری می کنیم اضافه کرد: صیادان ما از قشر ضعیف جامعه هستند و مسئولان باید در برطرف کردن مشکلات از جمله بازپرداخت وام آنان همکاری لازم داشته باشند.
مدیر کل شیلات استان بوشهر در این دیدار گفت: یکی از معضلات پیش روی ما صید غیرمجاز ترال و شناورهای بی هویت است که در پاره ای اوقات معیشت دیگر صیادان را نیز تحت تأثیر قرار می دهد.
عباسعلی زنده بودی افزود: پرورش ماهی در قفس از جمله پروژه های در دست اجرای این اداره کل است که هزینه کمتر و در آمد بیشتری از این محل عاید افرادخواهد شد.
وی بیان کرد: از نظر کارشناسی بهترین نقطه پرورش ماهی در منطقه دیر انتخاب شده است و بزودی این طرح اجرایی خواهد شد.
رئیس اداره شیلات شهرستان دیر گفت: اسکله صیادی بندر دیر که درسال 75 به بهره برداری رسید فقط برای ظرفیت 75 شناور صیادی بوده است که اکنون چندین برابر ظرفیت موتورلنج، کشتی و قایق صیادی در آن فعالیت می کنند.
عقیل امینی افزود:در حال پیگیری برای انتقال تعدادی از شناورها به اسکله روستای اُلی شمالی هستیم تا مشکل تراکم شناورها در اسکله دیر حل شود.
وی گفت: بزودی مشکل روشنایی اسکله نیز حل خواهد شد.

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید