حمایت سازمان منطقه آزاد انزلی از سرمایه گذاران بخش شیلات

شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۶ بازدید
حمایت سازمان منطقه آزاد انزلی از سرمایه گذاران بخش شیلات

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران از انعقاد تفاهم نامه با سازمان منطقه آزاد انزلی برای حمایت از سرمایه گذاران در بخش شیلات خبر داد

حسن صالحی در دیدار با استاندار گیلان اظهار داشت: با تمام توان در تلاش هستیم تا مصوبات سفر رئیس جمهوری به گیلان را تحقق ببخشیم.
وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با سازمان منطقه آزاد انزلی برای حمایت از سرمایه گذاران در بخش شیلات افزود: همکاری در زمینه تکثیر و پرورش ماهیان دریایی و راه اندازی طرح های پرورش ماهی در قفس در محدوده این منطقه از جمله موضوعات مهم این تفاهم نامه است.

صالحی ادامه داد: مجتمع بندری در حال ساخت کاسپین در منطقه آزاد انزلی، می تواند پشتیبان مناسبی برای نصب و راه اندازی قفس های دریایی در این منطقه باشد.
وی استفاده از ظرفیت های طرفین برای فعال کردن صنایع شیلاتی، راه اندازی پایانه های صادراتی آبزیان و کارخانه های فرآوری های آبزیان را از دیگر موضوعات تفاهم نامه بین سازمان شیلات و منطقه آزاد انزلی عنوان کرد.

* نصب قفس های ماهی در گیلان به ظرفیت تولید چهار هزار تن تا پایان پائیز امسال
استاندار گیلان نیز در این دیدار با بیان اینکه در بخش شیلات و آبزی پروری در استان به خوبی عمل شد، اظهار کرد: رئیس جمهوری تأکید ویژه ای بر تحقق کامل مصوبات سفر استان ها دارد که یکی از این مصوبات در گیلان، پرورش ماهی در قفس است.
محمدعلی نجفی با اشاره به نصب هشت قفس برای پرورش ماهی در ساحل انبارسر بندرکیاشهر با ظرفیت تولید 500 تن گفت: تا پایان پائیز امسال نیز قفس های ماهی به ظرفیت تولید چهار هزار تن با سرمایه گذاری بخش خصوصی در مناطق مختلف ساحلی گیلان نصب می شود.
وی بر ضرورت پرداخت کامل مطالبات چایکاران و پره های صیادی تاکید و اضافه کرد: باید مطالبات کشاورزانی را که تک محصول می باشند و تنها امیدشان به پول دریافتی تولیدشان است را هر چه سریعتر و بموقع پرداخت کنیم.
استاندار گیلان همچنین یکی از ظرفیت های مناسب برای آبزی پروری را استفاده از آبندان ها دانست و از آب منطقه ای گیلان و سازمان جهاد کشاورزی استان خواست نهایت همکاری را برای پرورش ماهی در این بستر فراهم کنند.
نجفی با بیان اینکه باید با اندیشه مشترک برای توسعه هر چه بیشتر بخش آبزی پروری و شیلات تلاش کنیم، افزود: در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل مزین شده؛ باید با تمام توان در جهت تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی گام برداریم.
پرورش ماهی در قفس، یکی از روش های متداول در دنیا برای استفاده بهتر از منابع آبی به منظور تولید پروتئین است. پرورش ماهی در قفس در ایران برای نخستین بار سال 1389 توسط اداره کل شیلات گیلان در دریای خزر به صورت آزمایشی اجرا شد.
گیلان با تولید بالغ بر 47 هزار تن ماهیان گرمابی و سردآبی، از استان های برتر در تولیدات شیلاتی است.
استان گیلان از مراکز مهم تکثیر و پرورش ماهی در کشور نیز محسوب می شود و دارای سه مرکز تکثیر ماهی شامل مرکز شهید انصاری در رشت، شهید بهشتی در سنگر و مرکز سیاهکل است.
در سفر استانی رئیس جمهوری و دولت به گیلان که فروردین ماه سال گذشته انجام شد، تولید 10 هزار تن ماهی از طریق قفس در دریا جزو مصوبات این سفر قرار گرفت.
پروژه نصب هشت قفس برای پرورش ماهی اوایل اردیبهشت ماه امسال با حضور حجت الاسلام انصاری معاون وقت پارلمانی رئیس جمهوری در ساحل انبارسر بخش بندرکیاشهر از توابع شهرستان آستانه اشرفیه با ظرفیت تولید 500 تن آغاز شد.

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید