صادارت بیش از سه هزار تن خوراک آبزیان به کشورهای همسایه

سه‌شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۶ بازدید
صادارت بیش از سه هزار تن خوراک آبزیان به کشورهای همسایه

مدیرکل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری گفت: از صادرات سه هزار و ۷۷۰ تن خوراک آبزیان به کشور های عراق، قرقیزستان و آذربایجان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد

مدیرکل دامپزشکی استان با اعلام این خبر افزود: مسئولین فنی، بهداشتی غیر دولتی واحد های تولیدی و بازرسان دولتی با نمونه گیری های به موقع از مواد اولیه خوراک دام و آبزیان، نظارت کامل بر محصولات آبزیان را دارند.

دکتر عبدالمحمد نجاتی در ادامه افزود: این نظارت ها صرفا" جهت سلامتی آبزیان نیست بلکه محصول تولیدی آبزیان ( گوشت ماهی ) جهت مصرف انسانی نیز حائز اهمیت است و باید سالم و استاندارد باشد تا از این طریق بهداشت و سلامت عموم مردم به مخاطره نیفتد.
دکتر نجاتی اظهار داشت: با آزمایش فلزات سنگین و بار میکروبی خوراک آبزیان سالم بودن محصولات تضمین می شود و در صورتی که بیشتر از حد مجاز باشند برای انسان مخاطره آمیز است و اداره کل دامپزشکی استان نسبت به انجام آزمایشات دقیق در حد مجاز اقدام می نماید.
وی خاطر نشان کرد: با حضور مسئولین فنی، بهداشتی در تمامی واحد های تولیدی بهره برداران با خیال راحت از تمامی محصولات تایید شده توسط دامپزشکی استفاده نمایند.

منبع : بروجن سلام

دیدگاه خود را بیان کنید