برگزاری دوره آموزشی برای آبزی پروران منطقه هراز آمل

چهار‌شنبه ۳ آذر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۳ بازدید
برگزاری دوره آموزشی برای آبزی پروران منطقه هراز آمل

اداره کل دامپزشکی استان مازندران برای ارتقای سطح آگاهی مدیران مزارع پرورش ماهیان سردآبی در محور هراز اقدام به برگزاری یک دوره کلاس آموزشی آشنایی با بیماری ویروسی VHS نمودند.

این کلاس آموزشی روز چهارشنبه 19 آبان در محور هراز تشکیل شد دکتر عزیززاده مدیرگروه بهداشت ومدیریت بیماری های ماهیان سردآبی دفتر آبزیان سازمان دامپزشکی بعنوان مدرس دوره ، مطالبی در خصوص آشنایی بهره برداران با راه های ورود عامل بیماری، ارتقاء امنیت زیستی درمزرعه، نحوه جلوگیری از بروز و انتشار این بیماری ویروسی در ماهیان را برای حاضرین تشریح نمودند.

شایان ذکر اینکه بیماری خونریزی دهنده ویروسی (VHS) با واگیری های گسترده ودر آب های با درجه حرارت پایین ظاهر شده که مشخص‌ترین نشانه بالینی و کالبدگشایی آن در در ماهیان سردآبی شامل بی حالی، بیرون زدگی چشم بهمراه خونریزی دربافت ملتحمه چشم، شنای مارپیچ، خونریزی‌های پتشی‌ در عضلات، بافت چربی‌ ، پرخونی کبد و کم خونی درآبشش است.

در این دوره آموزشی تاکید ضمن تاکید بر در صورت مشاهده تلفات در ماهیان و یا برخورد با چنین علایمی، صاحبان مزارع موظفند مراتب را به اداره دامپزشکی اطلاع تا اقدامات لازم توسط کارشناسان دامپزشکی جهت جلوگیری از انتشار این بیماری ویروسی و زیان های اقتصادی بعمل آورند

منبع : دامپزشکی مازندران

دیدگاه خود را بیان کنید