سرانه مصرف ماهی در خراسان شمالی در حال افزایش است

چهار‌شنبه ۳ آذر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۵ بازدید
سرانه مصرف ماهی در خراسان شمالی در حال افزایش است

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی خراسان‌ شمالی گفت: سرانه مصرف ماهی در این استان در حال افزایش است

غلامرضا حجی‌پور امروز در بجنورد اظهار کرد: هم‌اکنون حدود 167 مزرعه پرورش ماهی در خراسان شمالی در حال فعالیت بوده که نسبت به گذشته افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف ماهی در استان خراسان شمالی طی سال‌های اخیر در حال افزایش است، گفت: طبق آمارهای شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، میزان مصرف ماهی در استان 7.1 کیلوگرم است.

حجی‌پور بیان داشت: البته این میزان مصرف ماهی نسبت به میانگین کشوری فاصله داشته اما نسبت به سنوات قبل افزایش دارد.

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی خراسان‌ شمالی با برشمردن خاصیت‌های مصرف ماهی، گفت: اساسا مصرف متنوع آبزیان اعم از ماهی و میگو تاثیر زیادی در پیشگیری از انواع بیماری‌ها و استرس دارد.

این مسؤول با بیان اینکه مصرف ماهی و روغن ماهی همچنین موجب افزایش ظرفیت ذهنی و هوشی کودکان می‌شود، گفت: مصرف ماهی همچنین در پیشگیری از عفونت و سلامت انسان مفید بوده و با ارتقای قدرت دفاعی بدن، انسان در برابر هرگونه عفونت مصون می‌ماند.

حجی‌پور بر خرید ماهی از فروشگاه‌های معتبر تاکید کرد و گفت: این ماده پروتئینی را صرفا باید از مغازه‌های مجاز دارای پروانه فعالیت و یخچال خریداری کرد.

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی خراسان‌ شمالی خاطرنشان کرد: به‌طور حتم ایجاد بازارچه‌های عرضه مطمئن ماهی در شهرستان‌ها می‌تواند در افزایش مصرف آبزیان نقش مهم داشته باشد

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید