۹۱۰ تُن ماهی در خراسان شمالی تولید شد

شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۳ بازدید
۹۱۰ تُن ماهی در خراسان شمالی تولید شد

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از تولید ۹۱۰ تن ماهی سرد آبی و گرمابی در استان خبر داد.

غلامرضا حجی پور اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۹۱۰ تن ماهی گرمابی و سرد آبی در مزرعه پرورش ماهی خراسان شمالی تولیدشده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش تولید ماهی را در استان داشته‌ایم.

حجی پور تصریح کرد: در مدت مشابه سال گذشته ۸۴۰ تن ماهی گرمابی و سرد آبی در مزارع پرورش خراسان شمالی تولید شد.

وی بابیان اینکه از این مقدار ماهی تولیدشده در استان ۷۱۰ تُن ماهی سرد آبی در ۷۸ مزرعه پرورش ماهی تولیدشده است، تصریح کرد: همچنین طی این مدت ۲۰۰ تن ماهی گرمابی در ۹۷ مزرعه پرورش ماهی گرمابی در خراسان شمالی تولیدشده است

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: همچنین طی این مدت در ۶ مزرعه حد واسط در استان پنج میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی و ۶۱۵ هزار قطعه ماهی زینتی در چهار مزرعه مخصوص این نوع ماهی‌ها تولیدشده است.

حجی پور بیان کرد: هدف‌گذاری تولید ماهی پرورشی در خراسان شمالی بر اساس برنامه تولید یک هزار و ۴۵۰ تن ماهی تا پایان امسال است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان شیروان بیشترین میزان تولید ماهی در خراسان شمالی را دارد، افزود: راز و جرگلان نیز کمترین تولید ماهی در استان را دارد.

این مسئول بابیان اینکه در حال حاضر سرانه مصرف ماهی در کشور بین ۹.۵ تا ۱. کیلوگرم است، اظهار کرد: این میزان در استان ۷.۲ کیلوگرم است که نسبت به میانگین کشوری پایین هستیم و مصرف ماهی به خاطر فواید بسیاری که دارد باید فرهنگ‌سازی شود.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: بیشترین ماهی‌های سرد آبی تولیدشده در خراسان شمالی قزل‌آلا و بیشترین ماهی‌های گرمابی تولیدشده نیز ماهیانی نظیر آمور و کپور هستند

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید