۶۰ هزار تن آبزیان در آب‌های استان بوشهر صید می‌شود

یک‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۷ بازدید
۶۰ هزار تن آبزیان در آب‌های استان بوشهر صید می‌شود

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: یکی از ظرفیت‌های بوشهر صید و صیادی است که ۱۲ هزار صیاد این استان سالانه ۶۰ هزار تن انواع آبزیان صید می‌‌کنند

عباسعلی زنده‌بودی صبح امروز در نشست بررسی وضعیت آبزی‌پروری استان بوشهر، با بیان اینکه این استان از ظرفیت بالایی در حوزه آبزی‌پروری دارد، اظهار داشت: بیشترین فعالیت پرورش میگو در استخرهای ساحلی این استان مستقر است.

وی با بیان اینکه 22 هزار هکتار از اراضی ساحلی استان بوشهر برای پرورش میگو شناسایی شده است، خاطر‌نشان کرد: از این میزان اراضی تاکنون 8 هزار هکتار آن به سرمایه‌‌گذاران واگذار شده که 5 هزار هکتار آن به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر ظرفیت تولید در این اراضی را 14 هزار تن دانست و خاطرنشان کرد: امسال پرورش‌دهندگان میگو در استان بوشهر در سطح 4 هزار هکتار 9 هزار تن میگو برداشت کردند.

زنده‌بودی با بیان اینکه 80 درصد میگوهای پرورشی صادراتی است، تصریح کرد: پرورش ماهی در قفس به عنوان پروژه شاخص اقتصاد مقاومتی است که در استان بوشهر به مرحله اجرا درآمده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 40 مورد موافقت‌نامه برای پرورش ماهی در قفس صادر شده است گفت: 3 طرح آن در این استان در مرحله اجرا قرار گرفته که نخستین طرح آن یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه صید و صیادی از دیگر ظرفیت‌های بخش شیلات است خاطر نشان کرد: برداشت ذخائر طبیعی از دریا از ظرفیت‌های استان بوشهر است که سالانه 58 هزار تا 60 هزار تن انواع آبزیان توسط 12 هزار صیاد برداشت می‌شود.

منبع : تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید