ملاحظات زیست محیطی در پروژه های شیلات خوزستان مدنظر قرار گیرد

چهار‌شنبه ۱ دی ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۸۱ بازدید
ملاحظات زیست محیطی در پروژه های شیلات خوزستان مدنظر قرار گیرد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: ملاحظات زیست محیطی در پروژه های شیلات خوزستان مدنظر قرار گیرد تا آسیبی به منابع آبی وارد نشود

امید حاجتی ظهر امروز در شورای ستاد توسعه شیلات استان خوزستان اظهار کرد: در بحث پروش ماهی در استان خوزستان باید ملاحظات زیست محیطی رعایت و به منابع آبی نیز توجه ویژه ای داشته باشیم. در ارتباط با قسمت دریا از شیلات انتظار داریم که مشاور استفاده از ظرفیت های آشکار مثل مکان یابی در نقاط دریایی را هرچه زودتر تعیین کند.

وی خطاب به سازمان آب و برق خوزستان گفت: مطالعه ای برای پرورش ماهی در استان وجود دارد که این سازمان حدود دو ساله است که اعلام می کند، سه ماه طول دیگر می کشد ولی همچنان انجام نشده به همین دلیل انتظار می رود این مطالعات به سرعت عملیاتی شود..

حاجتی ادامه داد: در بحث «پرورش ماهی در قفس» اینکه مکان یابی انجام شده یا نه و اینکه فرصت های اشتغالزایی را هم تعیین کرده اند، باید گزارش های لازم را ارائه دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان بیان شد: در حال حاضر خواستار بررسی کانال ها و زهکش های طرح ۵۵۰ هزار هکتاری و سایر مجموعه ها هستیم.

حاجتی عنوان کرد: وقتی با درنظر گرفتن مباحث مربوط به همکاری چند بخش و سازمان، چنین ستادی برای توسعه آبزی پروری در استان شکل گرفته انتظار می رود تا با ارائه مسائل به صورت متمرکز از موازی کاری ها جلوگیری شده و ارتباطات لازم به منظور پیشبرد امور ایجاد شود.

وی تأکید کرد: باید خروجی مطالعات قابل اجرایی شدن باشد؛ بنابراین باید نظارت های لازم منظور و برنامه ریزی و مطالعات با نظرسنجی و رعایت ملاحظات تمامی سازمان های ذیربط انجام شود

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید