استفاده از فناوري هسته اي در توليد دام و طيور و آبزیان

سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۱ بازدید
استفاده از فناوري هسته اي در توليد دام و طيور و آبزیان

شبكه پرس تي وي با پخش مستند «آفتاب نهان: احشام، طيور و ماهي ها» (The Hidden Sun: Livestock, Poultry and Fish) به بررسي نقش فناوري هسته اي در توليد دام، طيور و آبزيان مي پردازد

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي، اين برنامه هفدهمين قسمت از مجموعه «آفتاب نهان» از توليدات شبكه سحر است. اين مجموعه 26 قسمتي به كارگرداني عزيز اسماعيلي و تهيه كنندگي احسان ميرزا ابوالحسني، چرخه توليد سوخت هسته اي بومي شده در ايران را همراه با كاربردهاي گوناگون فناوري هسته اي و توانمندي هاي مهندسان و دانشمندان ايراني در طراحي و ساخت تأسيسات و تجهيزات اين صنعت به تصوير كشيده است.

در مستند «آفتاب نهان: احشام، طيور و ماهي ها» با مجري همراه شده و براي خريد ماهي راهي شمال كشور مي شويم و طي صحبت هاي كارشناسان برنامه با اهميت نقش پروتئين هاي حيواني در سبد غذايي انسان ها آشنا مي شويم.

در ادامه اين برنامه به محدوديت ها و تهديدات مربوط به اين ماده غذايي نظير تعداد، مقدار و كيفيت آن و برخي بيماري هاي مربوط اشاره مي شود و موضوع استفاده از فناوري هسته اي در تشخيص و درمان بيماري هاي دام و طيور و آبزيان بررسي مي شود.

اين مستند همچنين به بررسي توليد و استفاده از راديو واكسن ها در كشور پرداخته و آن را عامل بهبود پرورش دام و طيور و آبزيان و در نتيجه توليد بيشتر پروتئين معرفي مي كند.

«آفتاب نهان: احشام، طيور و ماهي ها» چهارشنبه 9 اسفند ماه ساعت 07:00 به مدت 25 دقيقه از شبكه پرس تي وي پخش مي شود و تكرار آن نيز چهارشنبه ساعت 23:00 ، پنجشنبه ساعت 17:00 ، شنبه ساعت 12:00 و يكشنبه ساعت 03:00 خواهد بود.

منبع : صدا و سیما

دیدگاه خود را بیان کنید