دوره آموزشی پرورش ماهیان خاویار در آستارا برگزار شد

دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۸ بازدید
دوره آموزشی پرورش ماهیان خاویار در آستارا برگزار شد

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید اشجعی آستارا گفت: برای نخستین بار دوره آموزشی پرورش ماهیان خاویار به منظور تقویت منابع آبزیان و توسعه آبزی پروری در این شهرستان برگزار شد

بهبود معاشکار اظهار کرد: این دوره آموزشی در قالب تفاهم نامه بین مرکز فنی و حرفه ای، اداره شیلات و جهاد کشاورزی آستارا به مدت دو ماه در مرکز فنی و حرفه ای این شهرستان برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه شهرستان آستارا به سبب برخورداری از اراضی مستعد در پرورش ماهیان خاویار از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است، افزود: در این دوره مباحث آموزشی شرایط نگهداری و پرورش ماهیان خاویاری با توجه به منابع آبی متعدد در آستارا ارائه شد.

معاشکار با بیان اینکه این دوره آموزشی به صورت رایگان برگزار شد، اضافه کرد: در این دوره 32 نفر به مدت 155ساعت با روش های پرورش ماهیان خاویار آشنا شدند.
آستارا دارای دو مزرعه پرورش ماهیان خاویار با 9 هزار و 400 متر مربع مساحت است و سالیانه 75 تن گوشت از آن استحصال می شود و پرورش دهندگان ماهی خاویار در این شهرستان در سال گذشته 30 میلیارد ریال در آمد داشتند.
شهرستان آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و با 18 و نیم کیلومتر نوارساحلی و منابع مختلف آبی جزو مناطق مستعد پرورش آبزیان گرمابی و سردابی است

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید