تولید بیش از 14 هزار تن ماهی در استان کهکیلویه و بویر احمد

سه‌شنبه ۷ دی ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۱ بازدید
تولید بیش از 14 هزار تن ماهی در استان کهکیلویه و بویر احمد

رئیس شیلات کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری ظرفیت پرورش ماهی در کهگیلویه و بویراحمد به 14 هزار و 500 تن در سال برسد

کورش یزدانپناه در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت استان کهگیلویه و بویراحمد در تولید ماهیان سردآبی و گرم‌آبی اظهار کرد: این استان شرایط بسیار مناسبی برای تولید ماهی دارد.

رئیس شیلات کهگیلویه و بویراحمد افزود: در سال‌های اخیر صنعت پرورش ماهی در استان کهگیلویه و بویراحمد رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است.

وی به توسعه این صنعت و نقش آن در اشتغالزایی اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر یک‌هزار و 504 نفر در مزارع پرورش ماهی استان کهگیلویه و بویراحمد مشغول کار هستند.

مدیر شیلات استان بیان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد شرایط برای پرورش ماهی قزل‌آلا به نسبت دیگر ماهیان بهتر است و حدود 10 درصد از ماهیان سردآبی کشور در این استان تولید می‌شود.

این مسؤول به تلاش شیلات استان برای فعال‌سازی مزارع جدید در این استان اشاره کرد و گفت: تعداد 45 مزرعه برای دریافت تسهیلات در استان وجود دارد که با دریافت تسهیلات موردنیاز به زودی به بهره‌برداری خواهند رسید و همچنین با فعال‌سازی این مزارع، تولید ماهی به 2 هزار و 400 تن افزوده و اشتغال‌زایی به یک‌هزار و 650 نفر خواهد رسید.

یزدانپناه افزود: اکنون نسبت به دو سال گذشته و با اقدامات و پیگیری‌های شیلات استان توانستیم تعداد 20 مزرعه را به مزارع پرورش استان اضافه کنیم و در حال حاضر تعداد مزارع پرورش ماهی در استان 200 واحد پرورش ماهی است.

مدیر شیلات استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در صورت دریافت تسهیلات بانکی واحدهای پرورش ماهی پیش‌بینی‌ می‌شود ظرفیت پرورش ماهی در کهگیلویه و بویراحمد به 14 هزار و 500 تن ماهی در سال برسد

منبع : باشگاه خبرنگاران

دیدگاه خود را بیان کنید