بازدید از کشتارگاه طیور و مراکز عمل آوری در شهرستان های پارسیان و بندرلنگه

یک‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۳ بازدید
بازدید از کشتارگاه طیور و مراکز عمل آوری در شهرستان های پارسیان و بندرلنگه

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه به اتفاق رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد خام دامی اداره کل دامپزشکی هرمزگان از کشتارگاه طیور و مراکز عمل آوری آبزیان شهرستان پارسیان و بندر لنگه بازدید کردند.

حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا حمزه ای هدف از این بازدید را نظارت بر ذبح اسلامی و شرعی و همچنین تولید و استحصال فرآورده های حلال دانست .

وی نظارت 43 روحانی بر نحوه ذبح شرعی دام، طیور،ناظر شرعی صید ، مراکز بسته بندی و عمل آوری و همچنین محموله‌های وارداتی در استان اشاره کرد و گفت: نظارت بر ذبح شرعی و رساندن غذای حلال به مردم را از برکات وجود روحانیان در امر نظارت بر ذبح شرعی است.
وی با تاکید بر اینکه مردم برای استفاده از فراوده های خام دامی اطمینان خاطر داشته باشند، تصریح کرد: کشتار دام و طیور با نظارت ناظران و ذابحان شرعی انجام می شود و دامپزشکی استان هم نظارتی مستقیم بر کشتار دارد.


در ادامه دکتر معصومی از اعمال ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای و دستورالعمل های ابلاغی، همچنین نحوه صدور کد رهگیری و مجوزهای حمل مرغ زنده و گوشت مرغ استحصالی، آلایش خوراکی و ضایعات کشتارگاهی بازدید نمودند .
وی ضمن تأکید بر لزوم تسریع تمدید پروانه بهداشتی بر رعایت اصول بهداشتی، آموزش پرسنل و حضور مسئولین فنی بهداشتی اشاره کرد .

وی تصریح کرد: بازدید هدفمند از مراکز استحصال فرآورده های خام دامی تاکید بر حضور مداوم و موثر مسئولین فنی بهداشتی با اصلاح روند مستند سازی اقدامات بهداشتی مطابق نظام نامه HACCP، اصلاح ساختارهای معیوب و فرسوده مراکز فوق با نظارت هدفمند و برنامه ریزی شده تاکید و نظارت مدیریت و کارشناسان دامپزشکی شهرستان بر عملکرد مسئولین فنی بهداشتی و لزوم ارائه گزارش عملکرد بهداشتی به استان را مهم برشمرد

منبع : دامپزشکی هرمزگان

دیدگاه خود را بیان کنید