صید 3 هزار تن ماهی استخوانی دریای خزر در گیلان

چهار‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۴۸ بازدید
صید 3 هزار تن ماهی استخوانی دریای خزر در گیلان

مدیرکل شیلات گیلان از صید حدود سه هزار تن انواع ماهی استخوانی دریای خزر در این استان خبر داد و گفت: صید ماهی استخوانی در گیلان پایان یافته است

اسحاق شعبانی در انزلی با اشاره به وضعیت صید ماهیان استخوانی در گیلان اظهار کرد: طبق مصوبه سازمان شیلات از 20 مهر تا 15 فروردین فصل صید ماهیان استخوانی است.

وی با بیان اینکه شرایط جوی در گیلان موجب کاهش صید ماهیان استخوانی شده بود، تصریح کرد: به همین منظور زمان صید ماهیان استخوانی به 30 فروردین موکول و دو بار تمدید شد تا صیادان بتوانند ماهی مورد نیاز را صید کنند

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به اینکه زمان صید ماهیان استخوانی در این استان پایان یافته است، خاطرنشان کرد: هرگونه عملیات صید از این پس تخلف محسوب می‌شود.

وی از صید سه هزار تن ماهی استخوانی دریای خزر در گیلان خبر داد و یادآور شد: صید این میزان ماهی برای صیادان 66 میلیارد تومان درآمد داشته است.

شعبانی با تصریح بر اینکه در گیلان حدود 4 هزار صیاد به صورت قانونی فعالیت می‌کنند، یادآور شد: این صیادان در 52 تعاونی پره صیادی مشغول فعالیت هستند.

وی بیشترین نوع ماهی صید شده را سفید عنوان کرد و متذکر شد: پس از سفید، ماهی کفال و دیگر گونه‌ها از دریای خزر صید شده است.

مدیرکل شیلات گیلان با تأکید بر اینکه پس از پایان صید رسمی ماهی استخوانی صید هرگونه ماهی از این دریا خلاف قانون است، یادآور شد: با افراد متخلف برخورد می‌شود

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید