بهره‌برداری از بزرگترین مرکز تولید ماهیان خاویاری جهان در مازندران

چهار‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۴۸ بازدید
بهره‌برداری از بزرگترین مرکز تولید ماهیان خاویاری جهان در مازندران
استاندار مازندران گفت: بزرگترین مرکز تولید و پرورش ماهیان خاویاری جهان در مازندران به بهره برداری رسیده است
ربیع فلاح‌جلودار با اشاره به محتوای تفاهم‌نامه توسعه و پرورش ماهیان خاویاری، اظهار کرد: موضوع تفاهم‌نامه امروز در ارتباط با همکاری مشترک بین معاونت شیلات وزارت جهاد کشاورزی و بنیاد مستضعفان است. اعتبار آن توسط بانک سینا، بنیاد علوی و استانداری‌های شمال کشور تامین خواهد شد.

وی افزود: زمانی بزرگترین ذخایر ماهیان استخوانی را در دریای خزر داشتیم اما به لحاظ شرایط خاصی که بوجود آمد، بخشی از این دخایر از بین رفت تا جایی که فقط مولد این ماهیان را در اختیار داشتیم. باید در جهت تکثیر، بچه ماهیانی از این مولدها بگیریم و سپس بتوانیم در حوزه‌های مربوط به خارج از دریا هم این کار را مداوم انجام دهیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه 10 مرکز تولید و پرورش ماهیان خاویاری وجود دارد، گفت: بزرگترین مرکز تولید و پرورش ماهیان خاویاری جهان را با ظرفیت 30 تن خاویار و 2500 تن گوشت خاویار در مازندران به مرحله اجرا و بهره‌برداری رساندیم.

فلاح‌جلودار با بیان اینکه ماهیان خاویاری دریای خزر یک برند جهانی است، تصریح کرد: باید سعی کنیم با بهره گیری از تحقیقات و فناوری‌های موجود نسبت به پرورش و حفظ آنها اقدام کنیم و هرچه سریع‌تر هم نسبت به اجرایی شدن تفاهم‌نامه اقدام کنیم

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید