پارسال 177 تن ماهی قزل آلا در آستارا تولید شد

شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۴۱ بازدید
پارسال 177 تن ماهی قزل آلا در آستارا تولید شد

رئیس اداره شیلات آستارا گفت : پارسال 177 تن ماهی سردابی قزل آلا در این شهرستان تولید شده است.

صادق خاصی پور گفت: این مقدار ماهی قزل آلا در مزارع پرورش ماهیان سردابی در بخش مركزی و لوندویل بندر آستارا در سال گذشته تولید شده است.
وی با اشاره به اینكه شهرستان آستارا به سبب شرایط آب و هوایی منحصر به فرد امكان پرورش انواع ماهیان گرمابی و سردابی را دارد، افزود: شهرستان آستارا هم اینك دارای هشت مزرعه پرورش ماهیان سردابی است.
وی با بیان اینكه در این مزارع پرورش ماهیان سردابی برای 25 نفر به صورت دائم و موقت اشتغالزایی شده است، اضافه كرد: میزان تولید ماهیان قزل آلا نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 15 درصد افزایش یافته است

وی ارزش اقتصادی این مقدار ماهیان تولید شده را 26 میلیارد و 550 میلیون ریال عنوان كرد.
رئیس اداره شیلات شهرستان آستارا در ادامه از تولید 240 تن ماهیان گرمابی در سال 94 در این شهرستان خبر داد و بیان كرد: این میزان ماهی گرمابی در شش آب بندان در روستاهای ویرمونی ، دربند ، عباس آباد ، سه مزرعه خاكی در روستای ویرمونی و نیز در سطح 10 مزرعه به روش كشت توام برنج و ماهی تولید شده است.
خاصی پور با بیان اینكه میزان تولید ماهیان گرمابی نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش یافته است، افزود: ارزش اقتصادی این میزان ماهی تولید شده 12 میلیارد ریال است.
وی عمده ماهیان گرمابی عرضه شده را شامل كپور ، آمور ، فیتوفاك و بیگ هد عنوان كرد.
وی در ادامه اظهار كرد: در سال های اخیر تمایل و رغبت شهروندان آستارایی به خرید ماهیان پرورشی بیشتر شده و تمامی كمبودهای موجود در زمینه عرضه ماهیان استخوانی خزر در بازار شهرستان با پرورش و عرضه ماهیان سردابی و گرمابی جبران می شود.
شهرستان 86 هزار نفری آستارا در 200 كیلومتری غرب مركز گیلان واقع شده است

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید