بهره‌گیری از تجهیزات مدرن آبزی‌پروری در دستور کار است

شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۴۶ بازدید
بهره‌گیری از تجهیزات مدرن آبزی‌پروری در دستور کار است

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان با اشاره به اینکه در سال جاری متنوع کردن تجهیزات در مزارع آبزی‌پروری استان به طور جدی دنبال می‌شود، گفت: بهره‌گیری از تجهیزات مدرن آبزی‌پروری، منجر به کاهش هزینه‌های تولید می‌شود

محمود صیاد بورانی در زنجان، این استان را از جمله استان‌های موفق در تولید محصولات آبزی دانست و اظهار کرد: شهرستان ماهنشان عمده تولید کننده محصولات آبزی در این استان بوده و بهره‌برداران زیادی در این شهرستان از این محل کسب درآمد می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت مکانیزه کردن مزارع پرورش ماهی در استان زنجان تصریح کرد: در سال جاری بهره‌گیری از ادوات مکانیزه و مدرن در مزارع آبزی‌پروری استان به صورت جدی دنبال خواهد شد

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان خاطرنشان کرد: فعالان عرصه آبزی‌پروری در زنجان زمانی که برای تمدید مجوز بهره‌برداری مراجعه می‌کنند باید متنوع کردن تجهیزات مزارع و بهره‌گیری از ادوات مدرن را مد نظر داشته باشند.

بورانی با بیان اینکه تجهیز مزارع آبزی‌پروری به دستگاه‌های مدرن سبب افزایش تولید در واحد سطح می‌شود، عنوان کرد: تلاش بر این است تا با ارتقای بهره‌وری و افزایش تولید در واحد سطح، هزینه‌های تولیدی بهره‌برداران کاهش یابد.

این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ‌ نهاده‌ای از طرف دولت در اختیار آبزی‌پروران قرار داده نمی‌شود، بیان داشت: تقاضا عامل تعیین کننده قیمت ماهی در بازار است و قیمت عمده‌فروشی ماهی بر سر مزرعه در استان زنجان هم‌اکنون 12 هزار تومان است.

وی با اشاره به پرورش ماهی قزل‌آلا و کپور در استان زنجان افزود: ماهی خاویار در حال حاضر با رهاسازی در پشت سدها به صورت طبیعی در استان پرورش داده می‌شود.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان تصریح کرد: پرورش ماهی درآمدزایی خوبی دارد و هر ساله علاقه‌مندان بسیاری با اخذ مجوزهای مربوطه فعالیت در این عرصه را آغاز می‌کنند.

بورانی خاطرنشان کرد: تلاش کرده‌ایم تا فرآیند صدور مجوز را برای فعالیت‌های آبزی‌پروری در استان زنجان تسهیل کنیم تا با بستر برای فعالیت متقاضیان سریع‌تر فراهم شده و میزان تولید محصولات آبزی در استان افزایش یابد.

این مسئول با اشاره به اینکه امکان آبزی‌پروری در محیط‌های مسکونی در استان زنجان نیز فراهم شده است، گفت: آبزی‌پروری در محیط‌های مسکونی مزایای بسیاری دارد و در این زمینه تاکنون مجوزهایی برای متقاضیان صادر شده و روند اعطای مجوز ادامه خواهد داشت

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید