آبزی پروری در آب های جاری استان قزوین توسعه می یابد

دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۴۹ بازدید
آبزی پروری در آب های جاری استان قزوین توسعه می یابد

رییس سازمان جهاد كشاورزی استان قزوین از توسعه امسال صنعت آبزی پروری در سطح آب های جاری استان خبر داد.

نیازعلی ابراهیمی پاك در جریان بازدید از طرح های آبزی پروری حاشیه رودخانه شاهرود، توسعه آبزی پروری در سطح آب های جاری را از جمله طرح های مطالعاتی این سازمان دانست و افزود: با اجرای این طرح ها 55 درصد به ظرفیت تولید ماهی در استان افزوده خواهد شد.
وی در ادامه از اجرای طرح مطالعاتی احداث چهار مجتمع پرورش ماهی در حاشیه این رودخانه در بخش رودبار الموت غربی خبر داد و خاطر نشان كرد: هم اكنون طرح مطالعاتی این مجتمع ها در دست انجام می باشد.

ابراهیمی پاك اضافه كرد: طرح های مطالعاتی یاد شده در چهار نقطه پیش بینی كه با اجرای آن سالانه بیش از دو هزار و 500 تن به تولید ماهیان سردآبی استان قزوین افزوده خواهد شد.
وی با اشاره به سیاست های جهاد كشاورزی در توسعه طرح آبزی پروری، تصریح كرد: با اجرای این طرح ضمن افزایش تولید ماهی، زمینه اشتغال 500 نفر در منطقه نیز فراهم خواهد شد.
به گفته رییس سازمان جهاد كشاورزی استان قزوین، در منطقه الموت قزوین 23 واحد پرورش ماهی با ظرفیت 500 تن ماهی در سال وجود دارد.
وی، آبزی پروری را از طرح هایی دانست كه در اقتصاد مقاومتی طی زمان كوتاهی قابل دسترسی و اجرایی می باشد و اضافه كرد: علاوه بر این مساله، مصرف ماهی علاوه بر ارتقای سلامت جامعه، رشد و توسعه بخش كشاورزی را نیز به دنبال خواهد داشت.
وی با بیان اینكه منطقه الموت شرقی و غربی ظرفیت های مناسبی برای توسعه آبزی پروری را دارند، از بهره برداران و سرمایه گذاران بخش خصوصی خواست برای توسعه چنین طرح هایی وارد عمل شده و در این بخش سرمایه گذاری كنند.
رییس سازمان جهاد كشاورزی استان قزوین در پایان یادآور شد: منطقه الموت مجموعه ای از ظرفیت های گردشگری، اشتغالزایی، كشاورزی و آبزی پروری است كه با سرمایه گذاری و جذب سرمایه می توان به رونق در این بخش ها كمك كرد.
استان قزوین دارای چهار واحد تكثیر و پرورش ماهیان سرد آبی به ظرفیت 660 هزار قطعه به همراه شش واحد پرورش گرم آبی، سه واحد پرورش ماهیان خاویاری و 12 واحد پرورش ماهیان زینتی می باشد

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید