همه محصولات کشاورزی تحت پوشش استاندارد

دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۰ بازدید
همه محصولات کشاورزی تحت پوشش استاندارد
رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: با امضای تفاهم نامه میان وزارت جهاد کشاورزی و سازمان ملی استاندارد همه محصولات کشاورزی تحت پوشش استاندارد قرار می گیرند.
نیره پیروزبخت در ارتباط تلفنی با بخش خبری 21 شبکه یک سیما (یکشنبه) درباره امضای تفاهم نامه میان وزارت جهاد کشاورزی و سازمان ملی استاندارد با موضوع سالم و استاندارد سازی محصولات کشاورزی افزود: سازمان ملی استاندارد به موجب قانون نظارت بر استانداردهای بسیاری از کالاها و خدمات را بر عهده دارد.
وی گفت: بر اساس این تفاهم نامه با توجه به نامگذاری امسال با عنوان « اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل» همکاری میان 2 دستگاه افزایش یابد.

پیروز بخت با اشاره به اینکه این دو نهاد در سیاست های اقتصاد مقاومتی نقش موثری دارند افزود: امنیت غذایی یکی از مؤلفه های بسیارمهم در این سیاست ها ست

وی با بیان اینکه اکنون استانداردهای اصلی در حوزه های مختلف کشاورزی مانند دام ، شیلات و محصولات غذایی تدوین شده است، گفت: در حوزه محصولات غذایی حدود 2800 استاندارد و در حوزه محصولات کشاورزی حدود 3100 استاندارد تدوین شده است.
رئیس سازمان ملی استاندارد افزود: بر ایمنی و کیفیت و اصالت مواد غذایی در راستای این تفاهم نامه نظارت می شود.

پیروز بخت گفت:‌900 محصول کشاورزی مشمول استاندارد اجباری بوده است امّا با این تفاهم نامه همه محصولات کشاورزی با همکاری وزات جهاد کشاورزی مشمول استاندارد می شوند

منبع : صدا و سیما

دیدگاه خود را بیان کنید