دستگیری 2 صیاد متخلف در شاهین‌دژ

سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۴۷ بازدید
دستگیری 2 صیاد متخلف در شاهین‌دژ

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شاهین‌دژ از دستگیری دو صیاد متخلف در شاهین‌دژ خبر داد

وحید چمنی در ارومیه اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شاهین‌دژ حین گشت و کنترل در حاشیه رودخانه زرینه‌رود در محدوده روستای قدیم دو نفر صیاد متخلف را دستگیر کردند.

وی ادامه داد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان از صیادان متخلف تعداد 48 قطعه ماهی رودخانه‌ای، یک رشته تور ماهیگیری و سایر اداوات صید کشف و ضبط کرده و پرونده را برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شاهین‌دژ خاطرنشان کرد: متهمان پس از دستگیری توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست شاهین‌دژ برای رسیدگی به مقامات قضائی این شهرستان تحویل داده شدند.

چمنی خاطرنشان کرد: رودخانه زرینه‌رود جزو رودخانه‌های دائمی است که از لحاظ ذخایر آبزیان مخصوصا ماهی رودخانه‌ای وضعیت مطلوبی دارد و همه ساله تعداد زیادی از صیادان منطقه در فصل صید در این رودخانه مشغول صید و صیادی می‌شوند.

این مسئول افزود: این نوع تخلفات باعث کاهش شدید جمعیت این ماهی‌ها می‌شود، بنابراین لازم است از هرگونه صید غیرمجاز خودداری شود و در صورت مشاهده با متخلفین برخورد جدی به عمل خواهد آمد.

وی افزود: با توجه به آغاز فصل تخم‌گذاری ماهی‌ها در رودخانه زرینه‌رود شاهین‌دژ، ماموران یگان حفاظت شاهین‌دژ به صورت شبانه‌روزی در مناطق حفاظت شده محیط ‌زیست مستقر هستند تا از بروز هرگونه تخلف جلوگیری کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شاهین‌دژ ادامه داد: رودخانه زرینه‌رود جزو رودخانه‌های دائمی بوده که بیش از 80 کیلومتر در داخل حوزه استحفاظی شاهین دژ جریان دارد و این افزایش ناگهانی آب کم‌سابقه است.

این مسئول ادامه داد: رودخانه زرینه‌رود همه ساله تعداد زیادی از گردشگران و مسافران را به طرف خود جذب می‌کند و در طول سال چندین بار با همکاری ادارات و اقشار مختلف مردم به صورت خودجوش در راستای اشاعه فرهنگ زیست محیطی و آشتی با طبیعت و با همکاری عموم مردم در جهت جلوگیری از آلودگی محیط زیست و طبیعت انجام می‌گیرد

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید