توزیع بیش از 180 هزار قطعه بچه ماهی در خراسان‌جنوبی

چهار‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۰ بازدید
توزیع بیش از 180 هزار قطعه بچه ماهی در خراسان‌جنوبی
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، گفت: پیش‌بینی می‌شود 180 هزار قطعه بچه ماهی در 9 شهرستان استان با اعتبار حدود 120 میلیون تومان در بین پرورش دهندگان ماهی توزیع شود.

محمدمهدی سعیدی، با اشاره به این‌که در نهبندان 32000 قطعه بچه قطعه ماهی گرم آبی توزیع می‌شود، اظهار کرد: سال گذشته 30 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در نهبندان توزیع شده که امسال با رشد نزدیک به 10 درصدی توزیع بچه ماهی در این شهرستان مواجه بوده‌ایم.

وی افزود: این بچه ماهیان به صورت یارانه‌ای است که علاوه بر توزیع این تعداد بچه ماهی، کشاورزان و پرورش‌دهندگان به صورت آزاد نیز نسبت به تهیه بچه ماهی اقدام و در منابع آبی رهاسازی می‌کنند

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: با توزیع این تعداد بچه ماهی قریب به 48 تن ماهی تولید و به بازار عرضه می‌شود.

سعیدی با اشاره به نام‌گذاری سال با عنوان "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" تصریح کرد: امیدواریم در راستای پیاده‌سازی منویات رهبری ظرفیت‌های خالی در بخش پرورش ماهی در شهرستان‌ها فعال و میزان تولید ماهی را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله اول 45 هزار قطعه بچه ماهی در شهرستان قاین بین کشاورزان توزیع شده که این طرح طی 9 مرحله و در 9 شهرستان استان ادامه خواهد داشت

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید