میزان تولید سالانه گوشت ماهی در شاهین‌دژ 135 تن است

دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۱ بازدید
میزان تولید سالانه گوشت ماهی در شاهین‌دژ 135 تن است

مدیر جهادکشاورزی شاهین ‌دژ از میزان تولید سالانه 135 تن گوشت ماهی در این شهرستان خبر داد

سعید خدایی در ارومیه با اشاره به تولید محصولات شیلاتی در شاهین‌دژ، اظهار داشت: میزان تولید سالانه گوشت ماهی در این شهرستان 135 تن است.

وی با بیان اینکه 58 نفر به صورت مستقیم در بخش محصولات شیلاتی مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: 87 نفر نیز به صورت غیر‌مستقیم در این بخش اشتغال دارند


مدیر جهاد کشاورزی شاهین‌دژ اذعان کرد: پروژه جامع مطالعاتی مناطق مستعد آبزی‌پروری حاشیه زرینه‌رود یکی از اقدامات تحقیقاتی برای تولیدات محصولات شیلاتی در این شهرستان است.

این مسؤول اعلام کرد: مکانیزه کردن تجهیزات واحدهای پرورش ماهی در راستای توسعه تولیدات و افزایش کیفیت محصولات از طرح‌های مهم در بخش شیلات است.

خدایی با بیان اینکه تلفات قابل ذکری در واحدهای پرورش ماهی شاهین‌دژ مشاهده نشده است، افزود: امسال تسهیلاتی به بخش شیلات این شهرستان پرداخت نشده است.

وی با اشاره به پرورش ماهی در این شهرستان، خاطرنشان کرد: عمده گونه ماهی پرورشی در شهرستان شاهین‌دژ قزل آلا است.

مدیر جهاد کشاورزی شاهین‌دژ اظهار داشت: به دلیل تامین آب شرب استان‌ها و شهرستان‌های همجوار رهاسازی بچه ماهی در منابع آبی شهرستان انجام نشده است.

این مسؤول تصریح کرد: یک تعاونی صید و صیادی در دریاچه پشت سد شهید کاظمی در شهرستان شاهین‌دژ به فعالیت می‌پردازد.

خدایی با بیان اینکه 30 نفر عضو این تعاونی هستند که سالانه 50 تن ماهی از این سد صید می‌شود که باعث اشتغال‌زایی در این منطقه است.

وی با اشاره به اینکه دریاچه پشت سد شهید کاظمی یکی از منابع آبی بسیار مهم در شاهین‌دژ است، اعلام کرد: امسال صید قاچاقی در این منطقه مشاهده نشده است

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید