سهم صادرات تولیدات شیلاتی مازندران مطلوب نیست

سه‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۳ بازدید
سهم صادرات تولیدات شیلاتی مازندران مطلوب نیست

استاندار مازندران با تاکید بر کاهش بروکراسی اداری در استان برای سرمایه‌گذاران گفت: سهم صادرات تولیدات شیلاتی مازندران مطلوب نیست

ربیع فلاح جلودار عصر امروز در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مازندران در استانداری با اشاره به اینکه قیمت مرکبات در مازندران مدیریت شده و امیدواریم تولیدکنندگان این بخش متضرر نشوند، اظهار داشت: وضعیت قیمت مرکبات در بازارهای استان مطلوب است.

وی افزود: جلسه شورای گفت‌وگو با هدف تعامل دولت و بخش خصوصی است و در راستای عادی سازی روابط بوده است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه مشکلات صادرات مرکبات مازندران در حال رفع شدن است، تصریح کرد: توسعه کسب و کار و تولید در مازندران در حال تحقق یافتن است.

فلاح با بیان اینکه فضای کسب و کار و میانگین نرخ مشارکت مازندران در بهار 94 بالغ بر 39.9 درصد و نرخ بیکاری 12.3 درصد بوده است، افزود: این رقم در امسال 9.8 درصد رسیده است.

وی با اعلام اینکه رشد فضای کسب و کار در مازندران افزایشی است، گفت: بخش خصوصی باید فعال‌تر وی پویاتر باشد و از حمایت‌های صرف دولتی دوری کنند.

استاندار مازندران با تاکید بر تقویت ارتباطات خارجی و بین‌المللی بخش خصوصی مازندران تصریح کرد: باید تولیدکنندگان کشاورزی و مرکبات مازندران در حوزه صادرات فعال‌تر شوند.

فلاح با اشاره به ظرفیت‌های بالای صادراتی استان افزود: یارانه دولتی به خریداران کشتی برای توسعه صادرات کیلکا ماهیان در استان اختصاص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه نبود پایانه صادراتی در مازندران یک نقیصه بوده که باید سریعا رفع شود، گفت: باید از ظرفیت بخش خصوصی توانمند در جهت تشکیل این پایانه‌ها استفاده شود.

استاندار مازندران با تاکید بر دوری از بروکراسی اداری برای بخش خصوصی مازندران افزود: فضای سرمایه‌گذاری و تولید باید از سوی مدیران ادارات در مازندران تسهیل شود.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی نباید در راهروهای ادارات معطل بروکراسی باشد، تصریح کرد: در کوتاه‌ترین زمان ممکن باید زمینه توانمند شدن بخش خصوصی در مازندران تقویت شود.

فلاح با بیان اینکه همکاری و همدلی بین تولیدکنندگان ماهیان سردآبی و گرم آبی در مازندران باید تقویت شود، افزود: وضعیت تولیدات آبزیان در مازندران باید نسبت به سرانه کشوری افزایش یابد و به صادرات برسد

منبع : تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید