بسترسازی برای تولید 20 هزار تن ماهی در قفس طی پروسه 3 ساله در مازندران

پنج‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۴۹ بازدید
بسترسازی برای تولید 20 هزار تن ماهی در قفس طی پروسه 3 ساله در مازندران

استاندار مازندران با اعلام اینکه بسترسازی‎های مناسب برای تولید 20 هزار تن ماهیان در قفس در این استان را برنامه‌ریزی می‌کنیم، گفت: این کار در یک پروسه سه‌ساله در نظر گرفته شده است

ربیع فلاح پیش از ظهر امروز در جلسه پیگیری پروژه‎های تولید ماهیان در قفس با بیان اینکه بُرش استانی به‌عنوان تکلیف سال 95 در ارتباط با پرورش ماهی در قفس نیز برای مازندران مشخص شده است، اظهار کرد: پروژه‌ها و نقطه‌یابی‎ها باید به‌زودی انجام شود و تا یکی دو ماه آینده به نتیجه برسد.

وی با اشاره به وجود امکانات بالقوه در زمینه پرورش ماهیان در قفس، افزود: میزان فعلی تولید آبزیان در مازندران کافی نیست و باید سیاست‌ها و برنامه‌های جدید و زیربنایی داشته باشیم

استاندار مازندران با اعلام اینکه این کار در ابتدا شاید همراه با مشکل باشد اما ظرفیت‌های خوبی در استان داریم و باید استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: تولید 5 هزار تن ماهیان در قفس بسیار اندک است و می‌توانیم تا 12 هزار تن را برای سال آینده هدف‎گذاری کنیم.

این مسؤول با بیان اینکه دریا موهبت الهی بوده و باید از استعدادهای آن استفاده شود، خاطرنشان کرد: لازم است که موانع این کار را با تلاش مجدانه و انقلابی برداشته و هر کدام از مسؤولان نیز خود را یک سرباز در اتاق جنگ دانسته و جهادی کار کنیم.

فلاح گفت: در سال‎جاری باید زیرساخت‌ها را به‌سمت تولید 12 هزار تن ماهیان در قفس هدایت کنیم و برای پروسه سه‌ ساله نیز تولید 20 هزارتنی را در نظر بگیریم تا به پایداری برسیم.

وی تصریح کرد: در سال‎جاری باید به 5 هزار تن تولید ماهیان در قفس برسیم، زیرساخت‌ها را برای تولید 12 هزار تن در سال آینده و سال 96 نیز زیرساخت‌ها را به‎سمت تولید 20 هزار تن انواع ماهی در قفس برای سال 97، ببریم.

استاندار مازندران با اعلام اینکه 34 واحد پرورش ماهیان در قفس در سواحل مازندران مورد تأیید محیط زیست قرار گرفته‌ است، افزود: اولویت با 5 یا 6 نقطه‎ای است که باید در آن کار تجمیعی انجام بدهیم، باید کارهای زیربنایی صورت بگیرد و زمان نیز مدیریت شود.

به گزارش فارس، مدیران عضو جلسه نیز به بیان نظرات خود پرداختند؛ یکی از این موارد به در نظر گرفتن حداقل 75 میلیارد تومان اعتبار مربوطه می‌شود که سالانه 2 میلیارد تومان باید به مطالعات اختصاص داده شود، ایجاد بسترهای لازم برای تولید ماهیان در قفس با همکاری و تعهد سازمان‎های مربوطه، تأمین بچه‌ماهی برای پرورش در قفس، تعامل سیستمی و درگیر نکردن سرمایه‎گذاران با بروکراسی‎های اداری، ارائه آماری از نصب 32 تا 36 قفس پرورش ماهیان در نقاطی از جمله لاریم جویبار و نوشهر همچنین تأکید بر همکاری بیشتر ادارات کل شیلات، دامپزشکی، محیط زیست، امور اراضی و جهاد کشاورزی، از دیگر موارد عنوان‎شده در نشست پیگیری و برنامه‎ریزی برای تولید ماهیان در قفس بوده است.

در حال حاضر تعدادی قفس پرورش ماهیان در سواحل نوشهر با ظرفیت 500 تن و در لاریم جویبار نیز 12 قفس وجود دارد، با استفاده از تجربیات کشور نروژ قرار است نصب قفس با ظرفیت 500 تن از مجموع ست 12 هزار تنی در این منطقه نهایی شود

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید