توسعه گردشگری بر پایه غذاهای دریایی در گیلان

دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۵ بازدید
توسعه گردشگری بر پایه غذاهای دریایی در گیلان

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: توسعه گردشگری بر پایه غذاهای دریایی از برنامه‌های کمیته راهبردی گردشگری دریایی در گیلان است

حمید آذرپور عصر امروز در جریان بازدید از تاسیسات گردشگری این شهرستان با اشاره به موارد استفاده از دریا برای مقاصد گردشگری اظهار کرد: استفاده از موجودات دریایی در طب سنتی در گذشته رایج بود.

وی به استفاده از دریا به منظور راه‌اندازی کشتی‌های بیمارستانی در راستای ارتقای سطح سلامتی و مداوای بیماران در مناطق ساحلی و جزیره‌ها در نقاط مختلف دنیا اشاره کرد و افزود: ساخت مجتمع‌های آب‌درمانی و ماساژ مجهز در کنار ساحل زیر نظر متخصصان طب دریا از موارد استفاده از دریا در پزشکی است

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه ایجاد تاسیسات، موسسه‌ها و ساخت شناور و صنایع ساحلی و فرا ساحلی از موضوع‌های مهم استفاده از دریا است، تصریح کرد: ایجاد مجموعه دهکده‌های دریایی و تبدیل جزایر به مقاصد گردشگری با رویکرد استفاده از تفریح‌های دریایی، اکوتوریسم دریایی و سلامت در آیین‌نامه اجرایی کمیته راهبردی گردشگری دریایی پیش‌بینی شده است.

آذرپور از پیش‌بینی ساخت بندرهای گردشگری، جزیره‌های مصنوعی و کشتی‌های گردشگری در آیین‌نامه اجرایی کمیته راهبردی گردشگری دریایی خبر داد و بیان کرد: ساخت هتل‌های دریایی، موزه‌هایی دریایی، پارک‌های آبی در کنار ساحل و قایق‌های کف شیشه‌ای به منظور دیدن آبزیان در دریا از برنامه‌های پیش‌بینی شده در آیین‌نامه اجرایی کمیته راهبردی گردشگری دریایی است.

وی به ساخت پلاژهای دریایی و ایجاد پارکینگ دریایی تفریحی در سواحل اشاره کرد و گفت: گردشگری دریایی بر پایه زیست‌بوم‌ها از برنامه‌های آیین‌نامه اجرایی کمیته راهبردی گردشگری دریایی است.

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به ساخت آکواریوم بزرگ طبیعی در راستای توسعه گردشگری دریایی بر پایه زیست‌بوم‌ها، خاطرنشان کرد: استفاده از شناورهای از رده خارج در دریا برای ساخت زیستگاه‌های مصنوعی آبزیان دریایی با مقاصد گردشگری ـ علمی تاثیرگذار است.

آذرپور، ساخت پارک دلفین‌ها در ساحل دریا را از برنامه‌های آیین‌نامه اجرایی کمیته راهبردی گردشگری دریایی ذکر کرد و یادآور شد: توسعه و ایجاد جنگل‌های دریایی، ساخت ژئوپارک‌های دریایی و ایجاد زیستگاه‌های حفاظت شده برای پرندگان و جانوران دریایی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در آیین‌نامه اجرایی کمیته راهبردی گردشگری دریایی است.

وی با بیان اینکه گردشگری بر پایه غذاهای دریایی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در آیین‌نامه اجرایی کمیته راهبردی گردشگری دریایی است، اظهار کرد: با توجه به وجود 150 نوع غذای دریایی، ایجاد رستوران‌های دریایی ثابت و سیار حائز اهمیت است.

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، توسعه اجتماعی و توانمندسازی جوامع محلی را از برنامه‌های آیین‌نامه اجرایی کمیته راهبردی گردشگری دریایی خواند و بیان کرد: ایجاد کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی دریایی و تولید و فروش محصولات در سایت‌های مربوطه در آیین‌نامه مذکور پیش‌بینی شده است

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید