همکاری های دامپزشکی میان ایران و اسپانیا

چهار‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۴ بازدید
همکاری های دامپزشکی میان ایران و اسپانیا

یک گروه از کارآفرینان ایرانی برای خریداری شش هزار راس بز نژاد مورسیایی- گرانادایی به اسپانیا سفر کردند تا از آنها برای اصلاح نژاد بزهای بومی استفاده کنند

به گزارش روزنامه «لا اوپینیون مورسیا» ، این گروه از کارآفرینان ایران در بازدید از منطقه مورسیا با مقامات استانی وزارت آب ، کشاورزی و محیط زیست دیدار و گفت و گو کردند .

هیأت ایرانی که از سوی «کارمن تئودورا مورالس» مدیر کل کشاورزی ، دام ، شیلات و آبزی پروری مورد استقبال قرار گرفتند، از جزئیات پروتکل های دامپزشکی‌ اسپانیا برای کنترل بیماری ها در گوسفند و بز ، برنامه های قرنطینه و واکسیناسیون و سایر کنترل های بهداشتی مورد نیاز حیوانات را مطلع شدند.
این روزنامه اشاره ای به اعضای این هیات نکرده است.
بز 'مورسیایی- گرانادایی' که به عنوان بهترین بز در تولید شیر قلمداد می‌ شود ، اصلی‌ ترین نژاد بز شیری اسپانیا است. شیر این بز که محتوای بالایی از چربی‌ و پروتئین دارد ، عمدتا برای تولید پنیر استفاده می‌ شود .
مورسیا نخستین استان اسپانیا در برخورداری از بزهای شیری با 120 هزار راس است.این استان سال گذشته تقریبا 45 میلیون لیتر شیر تولید کرد که 16 درصد کل شیر بز تولید شده در اسپانیا می‌ باشد .تاکنون تعداد این نژاد بز در اسپانیا 508 هزار راس اعلام شده است .

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید