انتقاد صیادان کنارکی از فعالیت کشتی‎های ترال

شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۱ بازدید
انتقاد صیادان کنارکی از فعالیت کشتی‎های ترال

معاون فرماندار کنارک گفت: باز هم شاهد صدور مجوزهای پی درپی برای کشتی‎های ترال هستیم و این وضع موجبات نگرانی صیادان بومی را فراهم کرده است

جلسه بررسی مشکلات صیادان در محل فرمانداری کنارک با موضوع برخورد با صید مخرب کشتی‌های ترال برگزار شد.

در ابتدای این جلسه نماینده صیادان به بیان مشکلات به وجود آمده بر اثر صید کشتی‎های ترال در محدوده ساحلی پرداختند و خواستار برخورد جدی با کشتی‎های متخلف که در خارج از محدوده مجوز (8مایلی) فعالیت دارند شدند زیرا با این روش تمامی ذخایر دریا در آبهای ساحلی از بین خواهد رفت و تمام صیادان محلی بیکار خواهند شد.


معاون سیاسی اجتماعی فرماندار کنارک در این جلسه اظهار کرد: در محدوده سواحل استان سیستان و بلوچستان تعداد 16 کشتی ترال با مجوز شیلات ایران در طول سال به مدت سه ماه در آبهای 8 مایلی استان فعالیت می‎کند.

نعمت‌الله نجاری از صیادان خواست در شناسایی کشتی‎های متخلف ترال که در فاصله کمتر از 8 مایل اقدام صید می‌کنند با شیلات همکاری کنند تا برخورد لازم به عمل آید.

وی خطاب به صیادان گفت: تمامی پی گیری‎های خود را از طریق مبادی قانونی و مسؤولان مرتبط انجام دهید.

وی بیان کرد: صید بی‌رویه ترال منابع دریایی و تخریب بستر دریا و باعث برهم زدن اکوسیستم دریایی را باعث می‎شود.

نجاری افزود: معاش اصلی و اقتصاد منطقه صد درصد وابسته به شیلات است باز هم شاهد صدور مجوزهای پی درپی برای کشتی‎های ترال هستیم و این وضع موجبات نگرانی صیادان بومی را فراهم و اعتراض گسترده‎ای را به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: شیلات ضمن نظارت دقیق بر نحوه صید کشتی‎های ترال طبق قانون و درمحدوده های مشخص شده باعث شود تا در حوزه ماهی گیری سنتی صیادان بومی وارد نشوند و زیستگاه ماهیان دچار مخاطره نشود.

معاون فرماندار کنارک بیان کرد: در همین راستا پیگیری‌های به طور جد در دستور کار قرار دارد که همان طور که تعداد کشتی‌های ترال از 60 فروند به 16 فروند کاهش پیدا کرده این تعداد نیز کمتر شوند و حراست از ثروت ملی یعنی منابع آبزیان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید