تولید 200 کیلوگرم خاویار در شمال خوزستان

شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۰ بازدید
تولید 200 کیلوگرم خاویار در شمال خوزستان
رییس اداره شیلات شهرستان دزفول از تولید 200 کیلوگرم محصول خاویار در شمال خوزستان در سال گذشته خبر داد
امان الله باقریان با اشاره به وجود سه مرکز مجاز پرورش ماهیان خاویاری در استان خوزستان گفت:با تعطیلی مزرعه پرورش ماهی بهبهان به علت کمبود آب اکنون تنها دو مزرعه مجوز دار در استان خوزستان فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه مزارع پرورش ماهی خاویاری استان خوزستان در شهرهای دزفول و شوش فعالیت دارند افزود:برای نخستین بار تولید خاویار در شمال خوزستان انجام شده است.
وی گفت:تاکنون تنها گوشت ماهی خاویار در شمال خوزستان تولید می شد اما با تولید خاویار در شهرهای دزفول و شوش این دو شهر به عنوان قطب تولید خاویار در استان خوزستان وارد چرخه اقتصایی شدند.
باقریان میزان تولید خاویار از ماهیان خاویاری مزارع دزفول و شوش را بین 500 گرم تا 90 کیلوگرم عنوان کرد و افزود:ماهی خاویاری پرورشی در این مناطق از نوع فیل ماهی که بهترین نوع ماهی خاویاری است،هست.
رییس اداره شیلات شهرستان دزفول افزود:بعد از شمال کشور ، استان خوزستان از نظر تولید و پرورش ماهیان خاویاری در رتبه دوم قرار دارد که تولید این ماهیان در سایت جدید و با دستگاه های مدرن انجام می شود.
وی اظهار کرد:سال 93، 120 تن گوشت ماهیان خاویاری در شهرهای دزفول و شوش تولید شد.
نخستین مزرعه فوق متراکم پرورش ماهیان خاویاری استان خوزستان اردیبهشت ماه سال 93 در دزفول به بهره برداری رسید.

شرایط جوی و دمای مناسب هوای دزفول شرایط رشد و پرورش ماهیان خاویاری را در این منطقه فراهم کرده به طوریکه رشد و تولید این ماهی در دزفول 2 برابر میانگین کشور است

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید