یگان حفاظت شیلات گلستان صیادان غیر مجاز را متوقف کرد

دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۴۶ بازدید
یگان حفاظت شیلات گلستان صیادان غیر مجاز را متوقف کرد

فرمانده یگان حفاظت شیلات گلستان گفت: طی دو عملیات سه فروند قایق موتوری غیر مجاز در حوزه استحفاظی این اداره کل کشف و ضبط و شش نفر نیز دستگیر شدند

سرهنگ پاسدار غفار سعیدی نسب اعلام کرد که نیروهای یگان حفاظت در گشت مشترک دریایی در منطقه آشوراده، در مرحله اول یک فروند قایق پارویی را با یک سرنشین به همراه ادوات و آلات صیادی غیرمجاز از جمله 5 شاخه لنگر، 5 رشته دام فلسدار به همراه 2 عدد پارو شناسایی کردند.

به گفته وی در مرحله دوم این عملیات نیز یک نفر صیاد غیر مجاز به همراه یک فروند قایق پارویی غیر مجاز شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ سعیدی نسب اضافه کرد: همچنین طی یک عملیات گشت زنی نیروهای یگان حفاظت شیلات گلستان یک فروند قایق موتوری غیرمجاز 15 قوه اسب، یک دستگاه جی پی اس و 2 عدد دستگاه گوشی تلفن همراه از صیادان غیرمجاز کشف و ضبط و در ادامه این کشفیات به پایگاه چالاشت انتقال داده شد.
فرمانده یگان حفاظت شیلات گلستان تصریح کرد: 6 نفر دستگیر شده در عملیات، به همراه آلات و ادوات کشفی پس از تشکیل پرونده قضایی جهت رسیدگی به دادسرای عمومی انقلاب شهرستان های گمیشان و بندرترکمن معرفی شدند.

* دوره آموزشی مرزبندی دریایی و محدوده ماهیگیری صیادان در گلستان
معاونت صید و صیادی شیلات گلستان از برگزاری دوره آموزشی مرزبندی دریایی و محدوده ماهیگیری صیادان استان خبر داد و گفت: در این دوره ناخدا یکم لطیفی از استان گیلان به آموزش مباحثی پیرامون مناطق دریایی به فراگیران پرداخت.
محسن یحیایی بیان داشت: از مباحث مطرح شده در این دوره می توان به بررسی مناطق دریایی اعم از آبهای داخلی، ساحلی، منطقه مجاور، منطقه انحصاری اقتصادی، و دریای آزاد، رژیم های حقوقی دریای خزر و تقسیم دریای خزر بین کشورهای حوزه خزر، شناسایی زیر دریایی ها و شناسایی ناوهای جمهوری اسلامی ایران و کشورهای بیگانه اشاره کرد.
وی گفت:در این دوره 30 نفر از همکاران معاونت صید و صیادی، مدیریت امور ماهیان خاویاری و پرسنل یگان حفاظت منابع آبزیان شرکت داشتند.
این دوره آموزشی تخصصی برای اولین بار در اداره کل شیلات گلستان و با همکاری معاونت صید و صیادی برگزار شد

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید