نصب سامانه ردیاب بر روی شناورهای صیادی

دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۹ بازدید
نصب سامانه ردیاب بر روی شناورهای صیادی
نصب سامانه ردیاب بر روی شناورهای صیادی استان بوشهر به زودی آغاز می‌شود
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات بوشهرگفت: با نصب این سامانه تمام اطلاعات شناور در هر زمان و موقعیت به طور کامل رصد می‌شود .
عباس آهنگر مقدم افزود: پارسال استفاده از ردیاب ماهواره‌ای برای مقابله با روش مخرب صید ترال(کف روب) مطرح و قرار شد برای ردیابی شناورها این سامانه بر روی همه شناورها نصب شود.
وی اضافه کرد: برای نصب این سامانه با پیمانکار صحبت شده و با اتحادیه تعاونی‌های صیادی نیز به تفاهم رسیده ایم اما به علت بررسی امنیت اطلاعات سامانه این موضوع به تعویق افتاد و ما منتظر پاسخ سازمان شیلات ایران هستیم .
آهنگر مقدم ادامه داد: با دستور سازمان شیلات ایران و ارائه مجوز انعقاد قرارداد، بلافاصله نصب سامانه بر روی شناورها آغاز می‌شود که امید است این کار با پیگیری‌های صورت گرفته تا ماه آینده صورت پذیرد

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر در مورد مزایای استفاده از این سامانه ردیاب ماهواره ای گفت: اطلاع کامل از وضع شناور در دریا، مدیریت سوخت شناور،کاهش هزینه نیروی انسانی در کنترل شناورها،کاهش محسوس تخلفات صیادی، امداد رسانی سریع در صورت بروز حادثه، جمع آوری آمار صید، تدوین نقشه‌ تراکنش آبزیان، کنترل بر روی صیدگاه‌ها و گونه‌های صید شده، محاسبه میزان حضور شناور در دریا و تخلیه بار شناور از مزایای استفاده از این سامانه است

منبع : صدا و سیما

دیدگاه خود را بیان کنید