مجتمع شیلات دوآب بزرگترین طرح شیلاتی سلسله است

سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۶ بازدید
مجتمع شیلات دوآب بزرگترین طرح شیلاتی سلسله است
فرماندار سلسله گفت: کشاورزی و شیلات دو بخش پراهمیت در اقتصاد مردم شهرستان سلسله هستند و سرمایه گذاری در این بخش ها منجر به بهبود وضعیت اشتغال و رفاه مردم شهرستان خواهد شد
قدرت الله فلاح نژاد در جمع سرمایه گذاران حوزه شیلات افزود: در راستای تحقق اهداف شعار سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با حمایت از پرورش دهندگان ماهی و با بهره برداری از مزارع در حال ساخت به خصوص مجتمع شیلات دوآب، میزان تولید ماهی در شهرستان به بیش از چهار هزار و 750 تن خواهد رسید.

وی اظهار داشت: بخش کشاورزی و شیلات از بخش های پر اهمیت در اقتصاد شهرستان سلسله هستند که از مزیت نسبی برخورداند و سرمایه گذاری در این بخش ها به بهبود وضعیت اشتغال و رفاه مردم منجر خواهد شد.
فرماندار سلسله تصریح کرد: با زمینه هایی که مدیریت ارشد استان فراهم کرده میل به سرمایه گذاری در بخش های مختلف به خصوص بخش کشاورزی در استان افزایش یافته و در شهرستان سلسله نیز با توجه به پتانسیل های موجود و آب و هوای مناسب برای آبزی پروری، از تمامی سرمایه گذاران در همه زمینه ها به خصوص در بحث آبزی پروری استقبال می شود.
فلاح نژاد با تاکید بر اینکه قبل از شروع هر کاری می بایست تمام جوانب در نظر گرفته شود خاطرنشان کرد: در مجموعه شهرستان هر نوع حمایتی که در این خصوص نیاز باشد صورت گرفته و تمامی مدیران دستگاه های اجرایی موظف به هرگونه همکاری لازم در این حوزه خواهند بود.
وی مدیریت واحد مجموعه های پرورش ماهی را یکی از راهکارهای مدیریت درست در این حوزه عنوان نمود و رفع مشکل پرورش ماهی دوآب را در گرو همکاری دستگاه ها و اقدامات کارشناسی شده و سنجیده دانست.
مجتمع شیلات دوآب با ظرفیت تولید یک هزار و 400 تن ماهی سردآبی، بزرگترین طرح شیلاتی در شهرستان سلسله است که به صورت 70 مزرعه 20 تنی در زمینی به مساحت هفت هکتار احداث شده است، با بهره برداری از این پروژه، میزان تولید ماهی سردآبی در سلسله، ازسه هزار 350 تن به چهار هزار و 750 تن افزایش می یابد و همچنین زمینه اشتغال 150 نفر به صورت مستقیم و 300 نفر به صورت غیر مستقیم فراهم می شود.
شهرستان سلسله با 75هزار نفر جمعیت یکی از شهرستانهای استان لرستان است که مرکز آن شهر الشتر است.
این شهرستان از شمال به شهرستان دلفان، از جنوب به شهرستان خرم آباد و از شرق به شهرستان بروجرد محدود است

منبع : خبر آنلاین

دیدگاه خود را بیان کنید