توسعه آبزی پروری از ظرفیت های بکر اقتصاد مقاومتی است

دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۴ بازدید
توسعه آبزی پروری از ظرفیت های بکر اقتصاد مقاومتی است

فرماندار ساوه صنعت آبزی پروری را از ظرفیت های ارزشمند قتصاد مقاومتی دانست و گفت: دولت برای تحقق اصل اقتصاد مقاومتی برنامه های متعددی دارد که حمایت از آبزی پروری در همین راستاست

محمد بهاروند در دیدار با مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: سد الغذیر شهرستان ساوه ظرفیت خوبی برای توسعه آبزی پروری دارد.
وی ادامه داد: کشاورزان شهرستان در کنار فعالیت های آبزی پروری در بندها و سد های خاکی می توانند به صنعت آبزی پروری بپردازند

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز گفت: در شهرستان ساوه چهار طرح بزرگ آبزی پروری در حال اجراست.
حسن اکبری بیان کرد: این طرح ها با اعتباری بالغ بر 110 میلیارد ریال با هدف توسعه و تثبیت صنعت آبزی پروری در این شهرستان اجرا شده است.
وی افزود: سال گذشته 66 پروانه تاسیس در حوزه آبزی پروری صادر شد.
***تفویض اختیارات شهرستانی برای احداث شعب پست بانک در روستاها ضروری است
معاون استاندار مرکزی و فرماندار شهرستان ساوه گفت: تفویض اختیارات شهرستان ها برای استقرار شعب پست بانک امری ضروری است.
محمد بهاورند روز یکشنبه در دیدار با مدیر امور شعب پست بانک استان مرکزی افزود: توسعه اقتصادی و شریان گردش مالی در روستاها با تاسیس شعب پست بانک جان تازه ای می گیرد.
وی ادامه داد: روستاها کانون توسعه اقتصادی و موتور محرکه تامین امنیت غذایی کشور محسوب می شوند و با استقرار شعب پست بانک، روستاییان ضمن استفاده از خدمات پولی و بانکی می توانند از دیگر خدمات پیشخوان دولت نیز بهره مند شوند.
فرماندار ساوه اظهار کرد: در صورت رفع چالش های قانونی، دهیاری ها می توانند زمینه ایجاد دفاتر پست بانک را فراهم آورند.
مدیر امور شعب پست بانک استان مرکزی نیز در این دیدار گفت: شهرستان ساوه به لحاظ موقعیت منطقه ای و اقتصادی می تواند سیر گردش مالی مناسبی در حوزه اقتصادی داشته باشد.
حمید مصلحی افزود: پست بانک به عنوان یکی از بانک های چند منظوره با هدف کاهش مراجعات مردمی و سرعت عمل بیشتر، برنامه های متنوعی برای مشتریان دارد.
وی اظهار کرد: این آمادگی وجود دارد تا با بررسی های زیر ساختی در روستاها امکان بهره مندی روستاییان ساوجی از خدمات پست بانک فراهم شود.
شهرستان ساوه به عنوان دومین کانون جمعیتی استان مرکزی بیش از 260 هزار نفر جمعیت دارد

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید