لزوم تغییر نگرش در فعالیت ناوگان صید و صیادی کشور

دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۴ بازدید
لزوم تغییر نگرش در فعالیت ناوگان صید و صیادی کشور
در برنامه ریزی های جدید اسازمان شیلات قرار است صنعتی سازی این ناوگان با شتاب بیشتری صورت بگیرد

در بخش صید و صیادی کشور و فعالیت ناوگان این بخش، نیازمند تحول و استفاده از فناوری های جدید هستیم .
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مجاهدی معاون صید سازمان شیلات ایران در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان با بیان این مطلب گفت: در برنامه ریزی های جدید این سازمان قرار است صنعتی سازی این ناوگان با شتاب بیشتری صورت بگیرد.
وی با اشاره به اینکه در همین راستا دو بندر در سیستان و بلوچستان بعنوان بنادر مرکزی انتخاب شده اند، افزود: با این گزینش ، این بنادر در سطح مدیریت ارتقا پیدا می کنند

معاون صید سازمان شیلات ایران همچنین از حمایت از ناوگان صید فراساحل خبر داد و گفت: دستور العمل های ملی صید فراساحلی در کارگروه ویژه شورای امنیت کشور به تصویب رسیده و در این تجربه مشترک بین سازمانی بیش از ده سازمان و نهاد از ناوگان ماهیگیری کشور حمایت می کنند.
مجاهدی افزود: یکی دیگر از اقدامات این سازمان برای حمایت از صیادان تصویب بسته حمایتی 22 میلیارد تومانی برای صیادان خسارت دیده حوزه اقیانوس هند است.
وی همچنین با بیان اینکه باید نظام پشتیبانی ساحلی را از خشکی به دریا منتقل کنیم، از ساخت چند شناور تدارکات و پشتیبانی با مشارکت بخش خصوصی برای حمایت از ناوگان صید و صیادی کشور خبرداد.
معاون صید سازمان شیلات ایران گفت: با اجرای این طرح علاوه بر کاهش زمان صیادی و صرفه جویی در زمان ، بازدهی فعالیت صیادان افزایش می یابد و از این طریق ارزآوری بیشتری نصیب کشورمان می شود.

در این مراسم آقای میرمرادزهی بعنوان مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان معرفی و از زحمات مدیر سابق قدردانی شد

منبع : صدا و سیما

دیدگاه خود را بیان کنید