تجاوز به دریا سبب آلودگی و نابودی آبزیان شده است

پنج‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

تجاوز به دریا سبب آلودگی و نابودی آبزیان شده است
معاون فرماندار نور گفت: تجاوز به دریا سبب آلودگی بزرگ‌ترین دریاچه جهان و نابودی آبزیان موجود در آن شد
سعید یزدانی در جلسه ساماندهی سواحل شهرستان نور اظهار داشت: آلودگی دریای خزر و تجاوز به آن سبب شد تا یکی از بهترین منابع غذایی درحال نابودی باشد.
معاون فرماندار نور ورود فاضلاب‌های خانگی و صنعتی به رودخانه‌ها و دریا را تهدید جدی برای سلامت افراد و آبزیان عنوان کرد و ابراز داشت: علاوه بر این تهدید، تجاوز به حریم ساحل و داخل دریا تهدید جدیدی است که طبیعت دریای خزر را برهم زد و منبع غذایی بخشی از جامعه به راحتی درحال نابودی است.
وی تصریح کرد: بی‌توجهی به منابع طبیعی و غذایی همان شد که در دریاچه ارومیه شاهد آن هستیم و امروز به خاطر آن نگرانیم و خود را سرزنش می‌کنیم
یزدانی خاطرنشان کرد: با ادامه روند فعلی و بی‌توجهی به این منابع و تجاوز به دریا در سال‌های نه چندان دور باید برای خزر هم گریه کنیم که آن وقت دیگر دیر شده و جای جبران نیست.

این مسئول تجاوز و آلودگی را سبب کاهش منبع غذایی مفید دانست و افزود: ماهیان استخوانی دریای خزر یک منبع غذایی ویژه محسوب می‌شوند که به دلیل همین اقدامات ناشیانه و بی‌توجهی‌ها شاهد کاهش و نابودی آنها هستیم کما اینکه ماهی کفال دریای خزر شدیدا کاهش یافته و آلوده است.

معاون فرماندار نور با اشاره به شکل‌گیری طرح یکپارچه‌سازی و ساماندهی سواحل تاکید کرد: اگر امروز به فکر ساماندهی و مدیریت سواحل خزر نباشیم، فردا دیر است و باید منتظر بلایی شبیه دریاچه ارومیه باشیم.

این مسئول در پایان از همه دستگاه‌های متولی اعم از امور منابع آب، منابع طبیعی، اداره سواحل، بنادر و کشتیرانی، دریابانی، شهرداری‌ها و بخشداری‌ها خواست تا با جدیت بیشتر و تعامل و همکاری بین بخشی نسبت به رفع تجاوز و جلوگیری از افزایش تجاوز و آلودگی اهتمام داشته باشند
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید