نبود پایانه صادراتی آبزیان در مرز شلمچه، بازرگانان را با مشکل مواجه کرده است

سه‌شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۲ بازدید
نبود پایانه صادراتی آبزیان در مرز شلمچه، بازرگانان را با مشکل مواجه کرده است

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر، احداث پایانه صادراتی آبزیان در مرز شلمچه را با توجه به ظرفیت های منطقه در بخش صیادی را ضروری خواند

احمد شریفات سه شنبه نبود پایانه صادراتی آبزیان گرمابی در مرز شلمچه را از معضلات پرورش دهندگان، صادرکنندگان و تولید کنندگان آبزیان خواند و گفت:با وجود اینکه بخش خصوصی برای احداث و راه اندازی پایانه صادرات ماهی در مرز شلمچه اعلام آماتدگی کرده است، سازمان های متولی تاکنون موافقت خود را در این خصوص اعلام نکرده اند.
وی اظهار داشت:این طرحقرار بود سال 86 از سوی تولیدکنندگان و صادرکنندگان پرورش ماهی گرمابی در مرز شلمچه اجرا شود ولی تاکنون به دلیل عملکرد سلیقه ای سازمان ها و دستگاه های متولی اروند متوقف شده است.

شریفات افزود:در حال حاضر صادرات آبزیان پرورشی گرمابی از مرز شلمچه از خودرو به خودرو انجام می شود و در این خصوص، حساسیت های بهداشتی رعایت نمی شود.
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر با تاکید بر لزوم برون سپاری امور و کاهش تصدیگری در راستای رونق اقتصادی، گفت:تا زمانی که این مهم محقق نشده و تجارت در دست بخش دولتی باشد، پیشرفت و رونق اقتصادی در منطقه به صورت کامل محقق نمی شود.
شریفات تصریح کرد:این موضوع با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری مطرح شده است و ضرورت هماهنگ و همکاری بین بخشی در راستای رفع مشکلات تبیین شده است.
مرز بین المللی شلمچه از مبادی اصلی صادرات کالای ایران به عراق است

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید