پنج هزار قطعه بچه ماهی در منابع آبی چاراویماق رها سازی شد

چهار‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۷ بازدید
پنج هزار قطعه بچه ماهی در منابع آبی چاراویماق رها سازی شد

مدیر جهادکشاورزی چاراویماق از رهاسازی پنج هزار قطعه بچه ماهیان گرم آبی در منابع آبی این شهرستان خبر داد.

مجید احمدی، روز چهارشنبه افزود: با تخصیص منابع مالی از محل اعتبارهای دولتی و طرح پرورش ماهی در آب های داخلی، پنج هزار قطعه بچه ماهیان گرم آبی از نوع کپور، آمور و فیتو فاک، در استخرهای خاکی دو منظوره این شهرستان رهاسازی شده است.
وی، هدف از اجرای این طرح را توسعه آبزی پروری و استفاده بهینه و ارتقای بهره وری از منابع آبی و افزایش فرهنگ مصرف ماهی به عنوان غذای سالم در بین مردم عنوان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی چاراویماق یادآور شد: در این شهرستان سالانه بیش از 100 تن گوشت سفید ماهی تولید می شود و با برنامه ریزهای انجام شده این رقم در سال های آتی به صورت چشمگیری افزایش می یابد.
احمدی، ارتقای بهره وری از ظرفیت های منابع آبی طبیعی و استخرهای کشاورزی و ارتقای سطح آگاهی جامعه نسبت به مزایای مصرف آبزیان را از دیگر برنامه های آتی ترویجی این مدیریت اعلام کرد و ادامه داد: مدیریت و کارشناسان جهاد کشاورزی چاراویماق آماده حمایت از سرمایه گذاران در بخش شیلات این شهرستان، مطابق قوانین موجود هستند.
وی گفت: پرورش ماهی با در نظر گرفتن مزایای آن مانند ضریب تبدیل غذایی و صرفه اقتصادی آبزی پروری، امکان پرورش به صورت متراکم و قیمت پائین آن در مقایسه با گوشت قرمز از اولویت های این اداره است.
احمدی، اضافه کرد: ماهی به دلیل دارا بودن چربی امگا 3 باعث کاهش بیماری های قلبی - عروقی و حفظ بدن در مقابل مرگ های ناگهانی قلبی و جلوگیری از چاقی به علت داشتن کمترین میزان چربی است.
شهرستان چاراویماق با حدود 39 هزار نفر جمعیت در 150کیلومتری جنوب شرق تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید