271 واحد پرورش ماهیان خوراکی و زینتی در قزوین فعالیت دارند

سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۰ بازدید
271 واحد پرورش ماهیان خوراکی و زینتی در قزوین فعالیت دارند

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از فعالیت 271 واحد پرورش ماهیان خوراکی و زینتی در این استان خبر داد.

ایرج رحمانی روز سه شنبه افزود: از این تعداد، 199 واحد به کار پرورش ماهیان خوراکی و 72 واحد نیز در حوزه پرورش ماهیان زینتی فعالیت می کنند.
وی با اشاره به پرورش دو هزار و 693 تن ماهی خوراکی طی سال گذشته در استان، ادامه داد: طی این مدت همچنین 232 میلیون و 693 هزار قطعه ماهی زینتی مورد تکثیر قرار گرفت.
این مسئول سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: نوع ماهیان خوراکی در واحدهای پرورشی استان شامل چهار گونه کپور، یک گونه قزل آلا و دو گونه خاویاری می باشند

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی قزوین با اشاره به حمایت این سازمان از سرمایه گذاری های جدید در حوزه شیلات از جمله تکثیر ماهیان سردآبی و حوزه مکانیزاسیون، خاطرنشان کرد: با وجود محدودیت های مربوط به منابع آبی، می توان با مصرف و بهره برداری بهینه از آب شاهد بهبود در امر توسعه این بخش در سطح استان بود.
رحمانی از همکاری اداره شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی قزوین با اداره کل دامپزشکی برای کنترل موارد بهداشتی در زمینه پرورش ماهی خبر داد و یادآور شد: استان قزوین در این حوزه از استان های پیشتاز محسوب می شود.
این مسئول سازمان جهاد کشاورزی در پایان با اشاره به بازرسی های مستمر از مراکز پرورش ماهی برای جلوگیری از استفاده مالاشیت گرین، اضافه کرد: با نظارت های مستمر و جدی، قزوین در این زمینه جزو پاک ترین استان های کشور به شمار می رود.
مالاشیت گرین ماده ای است که در گذشته برای مبارزه با انگل های خارجی و قارچ ها در مزارع پرورش ماهیان قزل آلا مورد استفاده قرار می گرفت اما با توجه به منسوخ شدن کاربرد این ماده در دنیا، سازمان دامپزشکی کشور نیز استفاده از آن را در تمامی واحدهای پرورش ماهی سراسر کشور ممنوع اعلام کرده است

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید