پرورش آبزیان از اهداف فرعی احداث سد لاستیکی دهنه‌سر

چهار‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۲ بازدید
پرورش آبزیان از اهداف فرعی احداث سد لاستیکی دهنه‌سر
سرپرست شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان گفت: پرورش آبزیان و تغذیه آب زیرزمینی از اهداف فرعی احداث سد لاستیکی دهنه سر محسوب می‌شوند

مجید نیکخوی گفت: سد لاستیکی دهنه‌سر به عنوان اولین سدلاستیکی گیلان به‌منظور توسعه و بهبود آبیاری 1000 هکتار از شالیزارهای منطقه احداث شده و از اهداف فرعی آن جلب گردشگری مسائل زیست‌محیطی، پرورش آبزیان و تغذیه آب زیرزمینی است.

وی به عملیات اجرایی دیوار آب‌بند در سد لاستیکی «دهنه سر» اشاره‌ کرد و افزود: ساماندهی سرآب و پایآب سد با سنگ لاشه و پلکان ماهی‌رو در کرانه راست از ویژگی‌های سد مذکور است.

نیکخوی مجرای تخلیه رسوب در کرانه راست و تجهیز به دریچه کشویی را از ویژگی‌های سد لاستیکی «دهنه سر» دانست و ادامه داد: ساختمان بهره‌برداری و نگه‌داری سد مذکور در کرانه طرف چپ به مساحت 200 متر مربع در دو طبقه احداث شده است.

سرپرست شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به این‌که ساختمان کنترل سد لاستیکی «دهنه سر» در کرانه چپ به مساحت 78 مترمربع در دو طبقه احداث شده است، خاطرنشان کرد: 140 هزار و 600 متر مکعب برای احداث سد مذکور عملیات خاکی انجام شده است.

دکتر نیکخوی افزود: طراحی و احداث این سد که تماماً توسط متخصصان ایرانی انجام شده است نمونه‌ای بارز از تحقق اقتصاد مقاومتی است و می‌کوشیم با استفاده از استعدادها و توان آب استان به‌دنبال رفع مسایل و مشکلات در جای جای گیلان باشیم.

وی با بیان این‌که حجم مخزن ذخیره آب سد لاستیکی «دهنه سر» 350 هزار مترمکعب است، تصریح کرد: سرریز سد مذکور از نوع آزاد طراحی شده و 80 میلیارد ریال برای احداث آن هزینه شده است

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید