امسال چهار هزار و 170 تن ماهی خوراکی در استان قزوین تولید می شود

یک‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۴۴ بازدید
امسال چهار هزار و 170 تن ماهی خوراکی در استان قزوین تولید می شود

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: در سال جاری برای پرورش و تولید چهار هزار و 170 تن انواع ماهیان خوراکی در استان هدف گذاری شده است

ایرج رحمانی روز یکشنبه افزود: این رقم نسبت به سال گذشته 55 درصد رشد دارد این درحالیست که سال گذشته پرورش و تولید دو هزار و 693 تن ماهی خوراکی را در استان شاهد بودیم.
وی همچنین با بیان اینکه امکان گسترش واحدهای تولید و پرورش ماهیان خوراکی در مناطقی از استان که دارای محدودیت های منابع آبی نیستند وجود دارد، افزود: در این راستا، از هرگونه سرمایه گذاری در حوزه تکثیر ماهیان سردابی استقبال می کنیم.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی قزوین اضافه کرد: امیدواریم با ترویج فرهنگ مصرف ماهی در سطح جامعه، شاهد افزایش هرچه بیشتر تولید این محصول غذایی سالم باشیم.
199 واحد در استان قزوین به کار پرورش ماهیان خوراکی اشتغال دارند.
نوع ماهیان خوراکی در واحدهای پرورشی استان شامل چهار گونه کپور، یک گونه قزل آلا و دو گونه خاویاری می باشند.
نیازعلی ابراهیمی پاک، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین 30 خرداد ماه سال گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفته بود 'در حال حاضر سالانه بیش از سه هزار و 600 تن انواع ماهیان سردآبی و گرم آبی در این استان تولید می شود' و در ادامه گفته بود 'طبق برنامه چشم انداز توسعه کشور و با توجه به تمهیدات اندیشیده شده و مجوزهای صادره، میزان تولید آبزیان در استان به هفت هزار تن در سال خواهد رسید'.
سیمین شکری مدیر وقت شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز 16 بهمن 1393 به خبرنگار ایرنا گفته است: سالانه سه هزار و 400 تن ماهی سردآبی و گرم آبی در استان قزوین تولید می شود که این امر نشانگر ظرفیت بالای استان در پرورش آبزیان است

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید