25 هزار قطعه ماهی در سد دویرج دهلران تلف شد

دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۷۸ بازدید
25 هزار قطعه ماهی در سد دویرج دهلران تلف شد

رئیس حفاظت محیط زیست دهلران از تلف شدن 25 هزار قطعه ماهی در پایین دست سد شهدای محرم (دویرج) این شهرستان خبر داد.

کیانوش شادی وند روز دوشنبه اظهار کرد: با توجه به بارش باران در اردیبهشت ماه گذشته و سر ریز شدن این سد، این ماهی ها تلف شده اند.
وی گفت: این تعداد ماهی با سرریز شدن آب سد به حاشیه رودخانه پرت شده و تلف شدند ضمن اینکه با کمک محیط بانان و حامیان محیط زیست تاکنون 20 هزار قطعه ماهی نیز نجات یافته و به داخل سد باز گردانده شدند.

رئیس حفاظت محیط زیست دهلران افزود: تلاش ها برای نجات مابقی ماهی های زنده در حاشیه ضلع شرقی پایین دست دویرج همچنان ادامه دارد.
شادی وند یادآور شد: این ماهی ها همان 40 هزار قطعه ماهی هستند که اواخر سال گذشته توسط شیلات استان در سد شهدای محرم رها سازی شدند ولی بدلیل عدم سازگاری با محیط سد و همچنین سرریز شدن آب از سد خارج و تلف شدند.
بارش های اواخر فروردین و اردیبهشت ماه امسال موجب تکمیل شدن ظرفیت 205 میلیون متر مکعبی سد شهدای محرم (دویرج) دهلران و سرریز آن شد.
رئیس حفاظت محیط زیست دهلران همچنین با اشاره به فرا رسیدن هفته محیط زیست گفت: در این هفته که با شعار(بسوی طبیعت برای زندگی) برگزار شده برنامه های متناسبی در این شهرستان اجرا می شود.
شادی وند دیدار کارکنان و مسئولان محیط زیست با امام جمعه، برگزاری همایش تجلیل از حامیان محیط زیست، همایش دوچرخه سواری و نشست با اعضای شورای اسلامی و شهردار دهلران در راستای حفاظت از محیط زیست را از جمله برنامه های این هفته اعلام کرد.
از 16 تا 22 خرداد هفته محیط زیست نامگذاری شده است

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید