گیلان از حضور سرمایه گذاران خارجی در حوزه شیلات استقبال می کند

سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۴۹ بازدید
گیلان از حضور سرمایه گذاران خارجی در حوزه شیلات استقبال می کند
استاندار گیلان در دیدار با سرمایه گذاران نروژی گفت: گام های بزرگی در راستای توسعه شیلات در گیلان برداشته شده و استان آمادگی استقبال از حضور سرمایه گذاران خارجی را دارد

محمدعلی نجفی در نشست با شرکت هایی که از کشور نروژ برای سرمایه گذاری در بخش شیلات و آبزی پروری گیلان، اعلام آمادگی کردند، با اشاره به نصب هشت قفس پرورش ماهی در ساحل انبار سر به ظرفیت ۵۰۰ تن از ماهیان بومی کپور دریایی با سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد تومان اظهار کرد: یکی از مهم ترین پروژه های سفر رییس جمهور به گیلان بحث پرورش ماهی در قفس بود که این امر، نشان دهنده اهمیت بالای این بخش برای گیلان است.

وی افزود: در گیلان هیچ مشکلی برای اخذ مجوزهای لازم و همکاری با دستگاه های اجرایی در زمینه پروژه های شیلاتی وجود ندارد.


استاندار گیلان با بیان اینکه گام گسترده ای در بخش پرورش ماهی در قفس در استان صورت گرفته است تصریح کرد: سرمایه‌گذاران خارجی و به ویژه سرمایه گذاران کشور نروژ در صورت رعایت قوانین و مقررات کشور و با توجه به فضای مناسب به وجود آمده در پسابرجام می‌توانند در حوزه‌های مختلف شیلات نظیر ساخت شناورهای کوچک و تولید قفس های جدید ورود کنند و از حمایت‌های قانونی در عرصه‌های مختلف این حوزه بهره‌مند شوند.

نحفی ادامه داد: شرکت های نروژی در خصوص تأمین بچه ماهیان مناسب و به ویژه در عرصه تکثیر ماهیان سرد آبی (خانواده سالمون) نیز می توانند موفق عمل کنند.

وی تاکید کرد: امیدواریم با حضور نروژی ها در گیلان بتوانیم ضمن انتقال دانش فنی و امکانات آنان از تلاش های موفق در بحث ساخت قفس و صیدماهی در قفس بهره مند شویم.

در پایان این نشست، سرمایه گذاران نروژی با اشاره به ظرفیت های گیلان در بخش شیلات ابراز امیدواری کردند در صورت توافق بتوانند با همکاری بخش خصوصی در گیلان تا سقف یک هزار میلیارد تومان در زمینه های تولید شناورهای کوچک شیلاتی و قفس های پرورش ماهی با تکنولوژی جدید، پرورش ماهی در قفس و آبزی پروی ماهیان سرد آبی و گرم آبی سرمایه گذاری کنند

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید