کیفیت تولید ماهی در مزارع زنجان افزایش می‌یابد

دوشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۳ بازدید
کیفیت تولید ماهی در مزارع زنجان افزایش می‌یابد

مدیر امور شیلات و آبزی‌پروری استان زنجان گفت: با بهره‌گیری از امکانات و تکنولوژی نوین اقدامات لازم برای توسعه و رونق پرورش ماهی با کیفیت در استان زنجان به عمل می‌آید

محمود صیاد بورانی امروز در زنجان با اشاره به لزوم تولید ماهی با کیفیت اظهار کرد: با ارائه تسهیلات و امکانات اقدامات لازم برای افزایش مزارع پرورش ماهی و نیز استقبال از فعالیت در این عرصه در سطح استان و به ویژه در حاشیه رودخانه‌های استان به عمل آمده است.

وی با اشاره به اینکه در راستای توسعه و رشد پرورش ماهی و آبزی در استان زنجان از تکنولوژی و سیستم‌های نوین استفاده می‌شود، گفت: با بهره‌گیری از این تکنولوژی می‌توان برای رونق تولید و نیز افزایش صادرات ماهی اقدام کرد

مدیر امور شیلات و پرورش آبزی استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان در زمینه صادرات ماهی به دیگر استان‌های کشور وضعیت مطلوبی دارد، افزود: با افزایش مزارع پرورش ماهی در سطح استان صادرات ماهی در استان رونق می‌گیرد.

وی به ارائه تسهیلات و شرایط لازم برای راه‌اندازی مزارع پرورش ماهی اشاره کرد و ادامه داد: فعالیت در عرصه پرورش ماهی در استان زنجان 40 درصد سود دهی دارد.

بورانی بیان کرد: فعالیت در زمینه پروش ماهی و آبزی یکی از اقتصادی‌ترین شغل‌ها در استان زنجان به شمار می‌رود و 99 درصد از مزارع پرورش ماهی در استان فعال هستند.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های ایجرود و ماهنشان از جمله مناطق هدف تولید ماهی در استان به شمار می‌روند، گفت: به دلیل وجود شرایط و امکانات مناسب در این مناطق ظرفیت‌های لازم برای تولید ماهی در ابن شهرستان‌ها وجود دارد.

مدیر امور شیلات و پرورش آبزی استان زنجان با اشاره به اینکه فعالیت در عرصه پرورش ماهی از فعالیت‌های سود ده در استان به شمار می‌رود، ابراز کرد: اغلب افرادی که در زمینه پرورش ماهی و آبزی در حال فعالیت هستند از وضعیت درآمد و رونق اقتصادی فعالیت در این عرصه رضایت دارند

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید