رهاسازی 5 / 1 میلیون بچه ماهی خاویاری در رودخانه سفیدرود آستانه

شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۸ بازدید
رهاسازی 5 / 1 میلیون بچه ماهی خاویاری در رودخانه سفیدرود آستانه

رئیس اداره شیلات آستانه اشرفیه از تکثیر و رها سازی 5 / 1 میلیون قطعه بچه ماهی خاویاری در رودخانه سفیدرود این شهرستان خبرداد.

حمید رضا سلیمانی عصر روز سه شنبه افزود : طرح رها سازی این بچه ماهیان خاویاری از اول تیرماه در دو کیلومتر از دهانه رودخانه سفید رود واقع در بخش بندرکیاشهر این شهرستان آغاز شده است.
وی اظهار داشت: امسال برغم کاهش صید ماهیان مولد خاویاری ، با تلاش کارشناسان مراکز تکثیر و پرورش گیلان، تکثیر ماهیان خاویاری استان رشد چشمگیری داشته است

سلیمانی ارزش این تعداد از بچه ماهیان خاویاری رها شده را حدود 60 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: رها سازی این تعداد از بچه ماهیان خاویاری با هدف احیاء و بازسازی ذخائر دریای خزر صورت گرفته است.
وی همچنین با اشاره به اینکه امسال تعداد یکصد قطعه ماهی خاویاری مولد در این شهرستان صید و به مراکز تکثیر و پرورش گیلان فرستاده شده افزود: در این شهرستان تعداد دو صیدگاه مجاز با نظارت اداره شیلات در زمینه صید ماهیان خاویاری مولد فعالیت دارند.
سلیمانی از رودخانه سفیدرود به عنوان یکی از زیستگاههای مهم ماهیان خاویاری به منظور تخم ریزی و تکثیر یاد کرد و اظهار داشت: حدود 20 کیلومتر از مسیر رودخانه سفیدرود از شهرستان آستانه اشرفیه می گذرد .
وی یادآور شد: این شهرستان از وجود 36 کیلومتر از سواحل دریایی نیز بهره مند است.
شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان قرار دارد

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید